قطعات خودرو

تولید انبوه خودروهای هیدروژنی بی ام و تا سال ۲۰۳۰

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، مهندس ارشد بخش خودروهای هیدروژنی بی‌ام‌و می‌گوید اولین محصول با این نوع قوای محرکه احتمالاً از نیمه دوم دهه جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.

یورگن گولدنر که در خلال مراسم معرفی ناوگان کوچکی از شاسی بلندهای کاملاً عملکردی iX5 هیدروژنی به خبرنگاران و سیاستمداران حضور داشت اظهار داشت بی‌ام‌و منتظر نقطه مهمی از نظر پیشرفت زیرساخت‌هاست.

او تأکید زیادی روی جهت‌گیری زیرساخت‌های اتحادیه اروپا برای سوخت‌های جایگزین داشته است و شاید در آینده نزدیک شاهد تغییراتی باشیم.

چنین تغییری می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد زیرا نصب جایگاه‌های سوخت‌گیری ویژه برخی خودروها در هر ۱۵۰ کیلومتر را الزامی خواهد کرد.

همین امر می‌تواند گسترده شدن شبکه سوخت‌گیری پرفشار خودروهای سواری را نیز جرقه بزند. به همین خاطر است که گولدنر ظهور خودروهای هیدروژنی را وابسته به زمان می‌داند. او خاطرنشان می‌سازد:

 

تولید خودروهای برقی در آینده محدودیت‌هایی خواهد داشت و این محدودیت‌ها از کشوری به کشور دیگر فرق خواهند کرد. یکی از محدودیت‌ها می‌تواند مواد خام و دیگری زیرساخت‌ها باشد

البته مهندس ارشد بی‌ام‌و اظهار می‌دارد اقلیت قابل‌توجهی از خودروها در اروپا می‌توانند هیدروژنی باشند.

 

اگرچه او علاقه‌ای به اعلام هزینه ساخت کلی هر دستگاه iX5 هیدروژنی ندارد اما می‌گوید قیمت قوای محرکه هیدروژنی نه به خاطر مواد خام بلکه به خاطر تولید محدود بالاست هرچند این وضعیت در آینده تغییر خواهد کرد. گولدنر می‌گوید:

ما قبلاً شاهد کاهش شدید هزینه‌ها بوده‌ایم

او همچنین خاطرنشان می‌سازد نیاز خودروهای هیدروژنی به مواد خام بسیار کمتر از خودروهای برقی است و از این نظر خودروهای هیدروژنی آسیب‌های کمتری را در نوسانات بازار خواهند دید. مطالعات بی‌ام‌و نشان می‌دهد در دهه آینده میلادی هزینه تولید خودروهای هیدروژنی با مدل‌های برقی می‌تواند برابر باشد.

 

در آن زمان توانایی‌های رفاهی و شعاع حرکتی بالای ماشینهای هیدروژنی جزو نقاط قوتشان خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست ماشینهای هیدروژنی بی‌ام‌و به چه صورتی راهی خط تولید خواهند شد. مهندس ژرمن‌ها می‌گوید این تکنولوژی مناسب خودرویی با ابعاد X5 است اما صرف‌نظر از مدل انتخابی، قابلیت تعویض کامل قوای محرکه در نظر گرفته خواهد شد. گولدنر در نهایت می‌گوید:

ما تانک‌های سوختی را توسعه می‌دهیم که ظاهر متفاوتی نسبت به نمونه‌های T شکل iX5 خواهند داشت و در فضای در نظر گرفته شده برای باتری خودروهای برقی جای خواهند گرفت.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است