قطعات خودرو

تولید انبوه نسخه الکتریکی بنز اکونیک آغاز شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اخبار خودرو، در راستای افزایش آلاینده‌های زیست‌محیطی، تجاری‌سازان در سراسر دنیا به دنبال راه‌حل‌هایی به منظور مقابله با این حجم از آلایندگی هستند. در همین خصوص طی سنوات گذشته شاهد آن بوده‌ایم که مدل‌های بسیاری در بخش الکتریکی معرفی شده‌اند. در تازه‌ترین اقدام نیز بخش کامیون‌سازی دایملر از مدل الکتریکی بنز اکونیک خود رونمایی کرده و آن را به مرحله تولید و تحویل رسانده است. سایر تولیدکنندگان در سارسر جهان نیز در حال افزایش ظرفیت الکتریکی‌سازی کامیون‌های سنگین هستند. این اقدام این امیدواری را ایجاد می‌کند که به تدریج با جاده‌هایی پاک‌تر و ایمن‌تر همراه باشیم.

 

 

گرچه ممکن است این روند کمی طولانی بوده و نیاز به سرمایه‌گذاری جدی در ظرفیت تولید و زیرساخت‌های مربوط به شارژ داشته باشد اما صنعت تولید خودروهای تجاری نیز دنباله‌رو مدل‌های سواری شده و با تبعیت از قوانین مربوط به محیط‌زیست به دنبال تولید خودروهای پاک و الکتریکی است.

 

 

آغاز تولید انبوه اکونیک

دایملرتراک از آغاز تولید انبوه دومین مدل کامیون تمام‌الکتریکی خود با نام مرسدس‌بنز eEconic خبر داد. این کامیون دومین مدل الکتریکی تولیدشده در کارخانه worth آلمان است و برای کاربردهای شهری و درون‌شهری در نظر گرفته شده و از معماری مشابهی با مدل اکتروس الکتریکی برخوردار است که در اکتبر 2021 وارد خط تولید شد. هر دو مدل در کارخانه آلمان تولید می‌شوند.

 

 

تولید کامیون‌های الکتریکی همراه با نسخه‌های دیزلی در خط تولید ویژه کامیون‌های مرسدس‌بنز انجام می‌شود. پس از این که خودرو تا حد زیادی مونتاژ شد، ادامه تولید و مونتاژ این کامیون‌ها به مرکز Future Trucks سپرده می‌شود؛ جایی که اجزای محرک الکتریکی شامل باتری‌ها و سایر اجزای ولتاژ بالا روی خودرو نصب می‌شوند.

 

 

اکونیک الکتریکی مجهز به سه بسته باتری

براساس اعلام شرکت دایملر، محصول جدید مرسدس بنز به عنوان فعالیت در ناوگان جمع‌آوری زباله طراحی شده تا اکثریت قریب‌به اتفاق مسیرها را در یک شیفت و بدون شارژ دوباره پوشش دهد.

 

 

مرسدس‌بنز اکونیک الکتریکی نسخه e300 به سه بسته باتری مجهز است که در مجموع قدرت 336 کیلووات ساعتی را برای این خودرو به همراه می‌آورد. انتظار می‌رود این خودرو با هر بار شارژ 100 تا 150 کیلومتر را بپیماید.

 

 

نهایت شارژ این خودرو 160کیلووات است و برای رسیدن به حدود ۸۰درصد از ظرفیت شارژ به زمانی حدود ۷۵دقیقه نیاز دارد. نخستین سری از اکونیک الکتریکی تولید شده به یک شرکت فعال در بخش دفع زباله در دانمارک تحویل داده خواهد شد.

 

 

مشتریان در اروپا از ماه می فرصت آزمایش این خودروها را داشته‌اند و حالا دایملر روی افزایش تولید و تحویل این خودروها متمرکز شده است.

 

 

تولید انبوه نسخه الکتریکی بنز اکونیک آغاز شد

برنامه دایملر برای تولید اکتروس الکتریکی

مسلم است که تولید تجاری‌های الکتریکی آن هم توسط یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دنیا، به همین مدل ختم نمی‌شود. همان طور که پیش از این نیز دایملر یکی از پیشگامان ورود به تولید تجاری‌های الکتریکی بود، برای سال‌های آتی نیز برنامه‌هایی را در این خصوص در نظر دارد.

 

 

در آینده‌ای نه چندان دور که به نظر می‌رسد سال 2024 باشد، بخش کامیون‌سازی مرسدس‌بنز قصد دارد یک کشنده 40 تنی با برد حدود 500 کیلومتر را معرفی کند. اولین نمونه این خودرو که با نام اکتروس الکتریکی longhaul شناخته می‌شود، درحال‌حاضر تحت آزمایش‌های داخلی هستند و تا پایان سال جاری در جاده‌های عمومی آزمایش خواهند شد.

 

 

نگاهی به گذشته کامیون‌های الکتریکی دایملر

پیش از این نیز دایملر از مدل‌های دیگری در بخش تجاری‌های الکتریکی رونمایی کرده بود که برخی از آن‌ها را می‌توان به عنوان مدل‌های برتر شناسایی کرد. یکی از مدل‌های الکتریکی مرسدس کامیون شهری (Urbun eTruck) است که با هر بار شارژ کامل، تا ۲۰۰کیلومتر مسافت را طی می‌کند، این کامیون طراحی ماژولار داشته و در حال حاضر با سه عدد باتری لیتیوم-یونی کار می‌کند.

 

 

بنابراین، می‌توان با افزودن باتری بزرگ‌تر، محدوده مسافت طی شده آن را به بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر رساند. مدل دیگر این خودروسازی eActros است که به‌عنوان نخستین کامیون الکتریکی شناخهت می شود. این کامیون در سال 2016 معرفی شد.

 

 

مرسدس‌بنز اعلام کرده است نسخه‌های پیش‌تولیدی این کامیون بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتر تست را پشت سر گذاشته و از نظر پرفورمنس، ایمنی و دوام بررسی شده‌اند. تولید آکتروس الکتریکی از نیمه دوم سال جاری در کارخانه آلمان شروع شد و مرسدس قول داده این کامیون شروع کننده عصر جدید حمل‌ونقل خواهد بود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است