قطعات خودرو

تولید کامیون تسلا با محدوده پیمایش ۵۰۰ مایل آغاز شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، ایلان ماسک همچنین تایید کرد پپسی که سفارش ۱۰۰ دستگاه از کامیون‌های کلاس ۸ را در سال ۲۰۱۷ ثبت کرده بود، جزو اولین سفارش‌دهندگان این مدل جدید خواهد بود. تحویل کامیون‌های Semi تراک به این شرکت تولیدکننده نوشیدنی از ۱ دسامبر آغاز خواهد شد. شرکت بادویزر نیز سفارش ۴۰ کامیون Semi را همزمان با پپسی ثبت کرده است.

تولید Semi در کارخانه تسلا در آستین تگزاس انجام می‌شود. تسلا در همین کارخانه کراس‌اوور مدل Y را تولید می‌کند و قرار است از سال ۲۰۲۳ تولید پیکاپ سایبرتراک را در آنجا آغاز کند.

در ابتدا قرار بود تولید کامیون تسلا از سال ۲۰۱۹ آغاز شود، اما تسلا به دلیل کمبود سلول‌های باتری و سایر مشکلات زنجیره تامین این تاریخ را به تعویق انداخت و تولید مدل Y را در اولویت قرار داد. از آن زمان تاکنون، شرکت‌های کامیون‌سازی مانند دایملر تراکس و ولوو تراکس کامیون‌های برقی خود از جمله کامیون‌های کلاس ۸ را روانه بازار کرده‌اند.

تسلا رزرو Semi تراک را از ماه مه آغاز کرد و از ماه اوت برای تحویل این مدل درخواست سپرده ۲۰۰۰۰ دلاری کرد. در آن زمان قیمت مدل با محدوده پیمایش ۳۰۰ مایل ۱۵۰ هزار دلار و قیمت مدل با محدوده پیمایش ۵۰۰ مایل ۱۸۰ هزار دلار اعلام شد. احتمالاً تسلا با آغاز مجدد فرآیند رزرو این کامیون قیمت آن را افزایش دهد.

 

کامیون تسلا

 

تسلا شتاب ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت Semi تراک را ۲۰ ثانیه اعلام کرده است و گفته که این مدل توانایی شتاب‌گیری تا شیب ۵ درصد را دارد. این ارقام در صورت حمل حداکثر بار با این کامیون با وزن کلی ۳۷ تن است. قدرت این مدل از سه موتور برقی تامین می‌شود.

تسلا جزئیاتی درباره باتری این کامیون منتشر نکرده است اما گفته که با استفاده از شارژرهای طراحی شده برای آن امکان شارژ ۷۰ درصد این مدل در ۳۰ دقیقه وجود دارد.

احتمالاٌ Semi تراک تسلا از سیستم اتوپایلوت و امکانات کمک‌راننده الکترونیکی تمام خودران تسلا بهره ببرد؛ هرچند که این شرکت وجود این قابلیت را تایید نکرده است. البته تسلا در زمان معرفی این کامیون در سال ۲۰۱۷ به وجود نوعی از قابلیت رانندگی خودران در آن اشاره کرده بود.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است