قطعات خودرو

جاده های پلاستیکی ساخته‌شده از بطری‌های بازیافتی، کم‌هزینه و بادوام

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، جاده های پلاستیکی قول استحکام بیشتر، تعمیرات راحت‌تر، زه کشی بهتر و دسترسی بیشتر به کابل‌های سرویس‌دهی شرکت‌های مختلف را داده‌اند. این را شرکت دانمارکی ولکر وسلز که تولید کننده چنین جاده‌هایی است می گوید.

پانل‌های مخصوص سیستم جاده پلاستیکی از پلاستیک‌های بازیافتی شامل بطری‌های نوشیدنی تولید می‌شوند. این پروژه توسط شرکت ولکر وسلز دانمارک و در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شده است.

 

جاده های پلاستیکی از سال ۲۰۱۸ تاکنون در جاده های کوچک، مسیرهای غیر اصلی، مسیرهای دسترسی به راه‌آهن و محیط‌های پارک خودرو بکار می‌رفتند. در واقع این تکنولوژی تاکنون راهی به جاده های بزرگ و آزادراه‌ها نیافته بود. این کمپانی دانمارکی در وب‌سایت خود گفته است:

شرکت ما تلاش‌های زیادی برای تولید نسل بعدی پانل های پلاستیکی مربوط به جاده ها انجام می‌دهد. این پانل‌ها نه تنها به خاطر طراحی ماژولار خود سبک‌وزن هستند بلکه نصب راحت‌تر و سریع‌تری دارند و از دوام بیشتری برخوردار خواهند بود. جاده پلاستیکی همچنین راه‌حلی برای یکی از مشکلات زیست‌محیطی جهانی یعنی افزایش شدید زباله‌های پلاستیکی پیدا کرده است.

این شرکت ادامه می‌دهد:

طراحی ماژولار این قطعات به‌طور قابل‌توجهی هزینه‌ها و زمان نگهداری جاده‌ها را کاهش خواهد داد. طول عمر این پانل‌ها سه برابر بیشتر از جاده های سنتی خواهد بود. علاوه بر مزیت‌های بی شمار یاد شده، این پانل‌ها را می‌توان همانند قطعات لگو روی زمین نصب کرد.

به گزارش پدال و به نقل از وبسایت درایو استرالیا، پانل‌های پلاستیکی پیش ساخته برای بهبود زه کشی و کابل‌کشی شرکت‌های گوناگون ساخته می‌شوند. این پانل‌ها همچنین از نوارهای داخلی برای وجود استحکام لازم به ‌منظور پشتیبانی از افراد و خودروها سود می‌برند. ولکر وسلز مدعی شده جدای از کاهش زباله‌های پلاستیکی باعث کاهش ۸۵ درصدی آلایندگی تولیدی در مقایسه با تأسیس جاده های آسفالته و سنتی می‌شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است