قطعات خودرو

جدیدترین شنیده ها از سقف قیمت خودروهای وارداتی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو تک، واردات خودرو پس از یک دوره تقریبا 4 ساله آزاد شد. واردات خودرو در شرایطی ممنوع شد که در طی دوران ممنوعیت واردات خودرو قیمت خودروهای وارداتی بسیار بیشتر از رشد قیمت ارز رشد کرده است. درخصوص آزادسازی واردات خودرو از چندی قبل دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام به جمع بندی نهایی رسیدند. واردات خودرو کماکان با تعرفه انجام خواهد شد.

سقف قیمت خودرو مجاز برای واردات

به گزارش خودروتک، در ابتدا اعلام شد که سقف قیمت خودرو برای واردات 7 هزار دلار تعیین شده است که این مساله با واکنش وزارت صمت و تکذیب آن رو به رو شد.

اما منابع آگاه خبر داده اند که سقف 20 هزار دلار برای واردات خودرو در نظر گرفته شده است که البته ممکن است در جریان ادامه بررسی آیین نامه واردات خودرو و گرفتن نظرات کارشناسان در این زمینه این سقف در نسخه نهایی تغییراتی داشته باشد. به هر حال فعلا بحث واردات خودروهای تا سقف 20 هزار دلار محتمل ترین گزینه است.

تعرفه واردات خودرو 1401

شنیده ها در خصوص تعرفه واردات خودرو در سال 1401 هم حاکی از آن است که تعرفه خودرو بین 40 تا 70 درصد خواهد بود.

تکذیب الزام حجم 1000 سی سی و قیمت 7000 دلار برای واردات خودرو

به گزارش خودروتک، یکی از اخباری که در فضای مجازی دیده شد تصمیم دولت برای واردات خودرو با دو شرط حجم موتور 1000 سی سی و سقف قیمت 7 هزار دلار بود. خبری که پیگیری ها حاکی از آن است که چنین شروطی در در دستورکار شرایط واردات خودرو قرار ندارد.

دولت به زودی آیین نامه واردات خودرو را تدوین و اعلام می کند. با این حال الزام واردات خودرو با دو شرط موتور 1000 سی سی و قیمت 7 هزار دلار و کمتر اساسا نمی تواند موضوعیت داشته باشد.

چرا که اغلب خودروهای زیر 7 هزار دلار که در کشورهایی مانند هند و اندونزی به وفور یافت می شوند، استانداردهای ایمنی بالایی نداشته و مورد تایید سازمان ملی استاندارد قرار نخواهند گرفت.

اهمیت کلیدی تعرفه واردات خودرو

وزیر اقتصاد هنگام اعلام تصویب واردات خودرو گفت که تمرکز دولت بر واردات خودرو اقتصادی است. همین دغدغه دولت برای واردات خودروهای ارزان یا همان اقتصادی، موجب می شود تا توجه به میزان تعرفه واردات خودرو نیز افزایش یابد. به این ترتیب که در نظر گرفتن تعرفه بالای واردات خودرو می تواند خودروهای ارزان وارداتی را در بازار به خودروهای گران و دور از دسترس بسیاری از اقشار تبدیل کند.

در واقع بسیاری از خودروهایی که در ایران قیمت لوکس پیدا کردند، خودروهایی اقتصادی در دیگر بازارها بودند که افزایش قیمت ارز و تعرفه بالای واردات خودرو آنها را به خودرو لوکس تبدیل کرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است