قطعات خودرو

حمايت از برندهاي نوپا به‌جاي واردات جنس

میثم قاسم‌زاده كه در كار پخش لوازم موتوري و جلوبندي خودرو است، در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو، اظهار كرد: ما حدود ۱۲ سال است که کار می‌کنیم. به نظرم، اگر از برندهای نوپا حمايت شود، بهتر از اين است كه از کشورهایی مانند چین جنس وارد كنيم. در شرايطي كه جنس‌های درجه پنج و شش آن‌ها به ايران وارد می‌شود.

او با بيان اين‌كه به ما هم پیشنهاد شد که جنس‌های خود را در بسته‌بندی‌های دیگری به فروش برسانیم، اما قبول نكرديم، گفت: اکنون خیلی‌ها جنس‌ها را به اسم برندهایی که در ایران وجود ندارند از کشورهای مختلف می‌فروشند.

وي اظهار كرد: متاسفانه به مردم آگاهی نمی‌دهند که اگر اکنون جلوی واردات گرفته شده است، جنسی که به اسم آلمانی يا کشورهای دیگر به فروش می‌رسد، تقلبی است.  برندهای مطرح بايد بررسی شوند و گفته شود که جنسی که آن‌ها می‌دهند، مورد تایید است.

قاسم‌زاده همچنين توضيح داد: برندهاي رسمی معمولاً خود را خراب نمی‌کنند و اگر واردات داشته باشند، قانونی کار خود را انجام می‌دهد. ولی برخی افراد جنس‌های زیرزمینی را به اسم ترک می‌فروشند.

او درباره كار خودش نيز گفت: شرکت ما پخش‌کننده لوازم موتوری و جلوبندی است. ما با کارخانه‌های داخلی داراي استاندارد کار می‌کنیم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه ايا كارخانه‌هاي داخلي مي‌توانند نياز بازار را تامين كنند؟ اظهار كرد: تا حدی می‌توانند. اما آن‌ها اكنون در زمينه مواد اولیه، بخصوص پتروشیمی و آهن‌آلات به مشکل خورده‌اند و قیمت‌ها هر روز تغییر می‌کند.

اين پخش‌كننده لوازم موتوري افزود: چرا پتروشیمی که در کشور خودمان تولید می‌شود، باید هر روز افزایش قیمت داشته باشد؟ این شرايط بر مصرف‌کننده نهایی فشار می‌آورد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *