قطعات خودرو

داداو، پیکاپ چینی با پیشرانه فورد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتومبیل،JMC مخفف Jianling Motors Corporation است که سال 1993 به عنوان شرکت کوچکتر iangling Motors Corporation Group تاسیس شد. در حال حاضر JMCG با شرکت‌های بزرگتری مانند ایسوزو، فورد و چانگان شراکت می‌کند و مسئولیت تولید اولین خودرو الکتریکی برند Jenhoo NEV با نام EV48 را برعهده دارد. در حال حاضر JMC به تولید شاسی بلند، ون و پیکاپ مشغول است و حالا با برند داداو نیز این راه را در سطحی بالاتر ادامه می‌دهد.

JMC نه تنها این برند را در سطح بالاتر قرار داده بلکه سعی کرده‌اند فلسفه‌ای مستقل برای آن تعریف کنند. آنها نام کلاس خودرو خود را PUV که مخفف Possibility Unique Vehicle است گذاشته‌اند. JMC می‌گوید محصولات این برند صرفا کاربردی نیستند و به صورت چند منظوره از آن استفاده خواهد شد. مخاطبین برند داداو اکثر جوانانی هستند که می‌خواهند در عین حال که از خودرویی روزمره بهره می‌برند، بتوانند آخر هفته به راحتی وارد مسیرهای خارج از جاده شوند.

محصولات این برند بر روی پلتفرم مشترک JMC و فورد توسعه یافته‌اند که در دو طول 4800 تا 5700 و همچنین فاصله بین دو محور 2700 تا 3500 میلی‌متر تولید می‌شوند. داداو در حال حاضر تنها پیکاپ تولید خواهد کرد اما این پلتفرم قابلیت این را دارد که بر روی آن شاسی بلند نیز تولید شود. قوای محرکه‌ای که برای محصولات این برند در نظر گرفته شده شامل نسخه بنزینی, EREVs (range extender), PHEVs, BEVs FCEVs (hydrogen) می‌شود.

 

در طراحی پیکاپ داداو، از فورد F-150 الهام گرفته شده که به راحتی می‌تواند آن را در فرم کلی چراغ‌های جلو و جلو پنجره مشاهده کرد. نسخه استاندارد این پیکاپ هیچ قطعه پلاستیکی ندارد اما نسخه آفرودی آن برای محافظت بیشتر از قطعات پلاستیکی استفاده می‌کند. به صورت عجیبی ضریب درگ این خودرو تنها 0.38cd اعلام شده است. داداو این پیکاپ را در سه نسخه استاندارد، شخصی و تجاری تولید خواهد کرد.

کابین هر سه نسخه پیکاپ داداو با یکدیگر متفاوت طراحی شده و به طور مثال نسخه شخصی دارای نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 12 اینچ شناور است که به سمت راننده می چرخد و همین طور از نمایشگر دیجیتال پشت فرمان بهره می‌برد. طراحی کلی داشبورد و همینطور تریم داخلی نیز به صورت کلی با یکدیگر فرق می‌کند. کنسول مرکزی دارای لیور دنده، پد شارژ وایرلس، سلکتور چرخشی مود رانندگی و جا لیوانی است.

پیشرانه بنزینی اکوبوست 2.3 لیتر این پیکاپ 258 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مشتریان می‌توانند پیکاپ داداو را با پیشرانه دیزلی 2.3 لیتر خریداری کنند که 177 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس دستی و اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است