قطعات خودرو

داشبورد جدید دایون Y5 توسط خودروسازی ایلیا معرفی شد + عکس

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، دایون Y5 خودرو 7 نفره که به دلیل برخورداری از شاسی مستقل باید آن را یک شاسی بلند واقعی به حساب آورد، با استفاده از پنل جدید کنترل ها در کابین جذاب تر شده است.

در بخش میانی داشبورد کابین دایون Y5 فضایی وجود دارد که دکمه های کنترل بعضی از سیستم ها همچون GPS، سیستم صوتی و تهویه مطبوع را در خود جای داده بود. ضمن این که در بالای این دکمه ها نیز دریچه های سیستم تهویه مطبوع قرار داشتند. اما در مدل های به روز رسانی شده این بخش از داشبورد کاملا تغییر کرده است و دیگر خبری از دکمه های کنترلی نیست.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت صنایع خودروسازی ایلیا، از این پس دایون های Y5 با داشبورد جدید به فروش می رسند که به جای استفاده از دکمه در این قسمت، مجهز به یک پنل لمسی بزرگ شده اند. به این ترتیب همه دکمه هایی که در داشبورد جایگذاری شده بودند، جای خود را به یک پنل لمسی سیاه رنگ داده اند که در زمان خاموش بودن مثل یک الماس سیاه هم تیره است و هم زیبا.

 

سیستم مولتی مدیا دایون Y5

 

البته این همه ماجرا نیست، زیرا مولتی مدیا این خودرو نیز دچار تغییراتی شده است تا دایون Y5 همزمان با ورود به سال جدید بتواند برتری خود را به جز بخش فنی، از نظر امکانات به روز هم نسبت به رقیبان حفظ کند. از این رو سازنده این خودرو یک مولتی مدیا جدید را برای این خودرو در نظر گرفته است که menu متفاوتی نسبت به ورژن قبلی دارد. علاوه بر این قابلیت های جدیدی مانند Mirror Link نیز به منو اضافه شده است که به راحتی می تواند گوش های تلفن همراه آیفون و اندرویدی را به صورت با سیم و بی سیم Screen Mirro کند تا تصاویر این گوشی ها در نمایشگر خودرو قابل دیدن باشد.

شرکت صنایع خودروسازی ایلیا که دایون Y5را در خطوط تولید خود در شهرک صنعتی ساوه تولید می کند، سیستم صوتی این خودرو را نیز ارتقاء داده است. از این رو اسپیکرهای درون کابین در سیستم صوتی جدید با نمونه های باکیفیت تر جایگزین شده اند که طبق گفته سازنده علاوه بر قدرت بیشتر، شفافیت بهتری هم در پخش و تفکیک صدای موزیک دارند. از دیگر نکاتی که درون کابین تغییر پیدا کرده است، دریچه های سیستم تهویه است.

 

داشبورد دایون Y5

 

دایون Y5 که از زمان ورود به بازار در نیمه دوم سال گذشته توانسته جای خالی یک شاسی بلند واقعی با کاربرد شهری و آفرود را برای خریداران پر کند، به یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ میتسوبیشی با کد 4K21D4W و قدرت 202 اسب بخار مجهز است. این موتور 280 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. همچنین یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی آیسین قدرت را به هر دو دیفرانسیل این خودرو منتقل می کنند. تغییرات و به روز رسانی های انجام شده در این خودرو نشان می دهد شرکت صنایع خودروسازی ایلیا شناخت مناسبی از سلیقه و نیازهای مشتریان خود دارد و حتی ممکن است در آینده محصول متفاوت و به روز تری هم توسط این خودروساز تولید شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *