قطعات خودرو

دلورین دی ام سی ۲۴ را معرفی کرد| رقیب جدید تسلا در راه بازار

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار؛ دلورین شرکت خودروسازی است که از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۸ میلادی در ایرلند شمالی محصولات اسپورت تولید می کرد. پس از وقفه ای طولانی در تولید و بازگشت این خودروساز از سال ۲۰۱۴ تغییرات عدیده ای در جهت توسعه و ارتقا محصولات صورت گرفت.

 

 

این خودروساز ایرلندی به تازگی محصول کانسپت خود به نام آلفا ۵ را معرفی کرده است. براساس آنچه شرکت خودروسازی دلورین اعلام کرده است، از این محصول فقط ۸۸ دستگاه تولید خواهد شد. دلورین آلفا ۵ خودرویی سدان با فناوری الکتریکی بوده که با یک بار شارژ می تواند ۴۸۱ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

آنچه که با رونمایی این سدان تمام الکتریکی در ذهن مخاطبان ایجاد شده است، بحث توسعه سبد محصول این شرکت است، آیا دلورین قصد دارد محصولات بیشتری تولید کند؟

مدیرعامل دلورین موتور اعلام کرده است که مدل آلفا ۵ با بهره گیری از محصولات آلفا ۲، آلفا ۳ و آلفا ۴ طراحی و تولید شده است. هدف طراحی و ساخت این خودرو نیز بررسی شرایط اقتصادی و صنعتی برای تولید محصول تمام الکتریکی به صورت انبوه است.

طی یک سال اخیر این شرکت خودروساز ایرلندی تمام تلاش خود را معطوف به طراحی و ساخت محصولات کانسپتی کرده است که نشان دهد، آینده خودروهای الکتریکی نسبت به محصولات عرضه شده در آمریکا و آسیا کاملا متفاوت است. دلورین موتور در سایت خود بخش سفرما، تصاویری از خودروهای کانسپت طراحی شده خود منتشر کرده است. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند، هدف این شرکت نشان دادن خلاقیت و البته جایگزینی محصولات جدید به جای خودروهای قبلی خود است.

دلورین این سیاست را نیز یک بار در دهه ۹۰ میلادی تجربه کرده است، دلورین موتور در آن زمان محصولی به نام آلفا ۲ را طراحی و تولید کرد که قصد حفظ برند و محصول دی ام سی ۱۲ را به عنوان یک خودرو کلاسیک داشت.

شاید مشهورترین خودرو این شرکت ایرلندی دی ام سی ۱۲ باشد که برپایه پلت فرم شورولت کورت سی ۴ طراحی و تولید شده بود. دی ام سی ۱۲ در سال ۱۹۸۲ سبب ورشکستگی دلورین موتور شد، اما محصول آلفا ۲ در سال ۱۹۹۶ که برپایه پلت فرم شورولت کورت سی ۴ ساخته شده بود، سبب توسعه و ارتقا مالی این سازنده خودروهای اسپرت در ایرلند شد. آلفا ۲ دارای یک پیشرانه قوی تر از کورت بود که در بازار آن سال ها توانست موفقیت فراوانی را کسب کند.

دلورین دی ام سی ۲۴ را معرفی کرد| رقیب جدید تسلا در راه بازار

اواسط سال ۲۰۰۰ میلادی آلفا ۳ یکی از سدان های جدید دلورین بود که توانست پای این خودروساز ایرلندی را به بازارهای جهانی بازکند

دلورین رشد کرد
اواسط سال ۲۰۰۰ میلادی آلفا ۳ یکی از سدان های جدید دلورین بود که توانست پای این خودروساز ایرلندی را به بازارهای جهانی باز کند. آلفا ۳ نه تنها دیگر ظاهر کلاسیک و شبه سدان نداشت، بلکه استایل و پیشرانه ای آن ظاهری مشابه تسلاهای امروزی ایجاد کرده بود. آلفا ۳ بر اساس آخرین قوانین و استانداردهای آیرودینامیکی طراحی و ساخته شده که می توانست قامت یک خودرو فست بک را به ظاهر اسپورت با درهای بزرگ تغییر دهد.

دلورین با رشدی که توسط آلفا ۳ داشت، پس از وقفه ای در تولید در سال ۲۰۱۳ به طراحی دلورین آلفا ۴ پرداخت. آلفا ۴ مجهز به پیشرانه هیدروژنی است که به عنوان یک خودرو پاک شناخته می شود. دلورین از آخرین فناوری ها برای طراحی و تولید آلفا ۴ استفاده کرد، موتورهای الکتریکی در کنار فناوری هیدروژنی این باور را در این خودروساز ایرلندی ایجاد کرد که برای توسعه محصولات خود باید به سمت خودروهای الکتریکی با ظاهری متفاوت از آنچه که در بازارهای جهانی وجود دارد حرکت کند.

دلورین موتور به تازگی تصاویری از نسخه کانسپت محصول جدید خود به نام دی ام سی ۲۴ منتشر کرده است که در حقیقت میراث دی ام سی ۱۲ سال ۱۹۸۲ شناخته می شود، دی ام سی ۲۴ یک سدان چهار نفره مجهز به پیشرانه الکتریکی است

معرفی دی ام سی ۲۴
دلورین موتور به تازگی تصاویری از نسخه کانسپت محصول جدید خود به نام دی ام سی ۲۴ منتشر کرده است که در حقیقت میراث دی ام سی ۱۲ سال ۱۹۸۲ شناخته می شود. دی ام سی ۲۴ یک سدان چهار نفره مجهز به پیشرانه الکتریکی است، این فناوری از سال ۲۰۱۴ تا کنون توسط شرکت دلورین در حال توسعه بوده که در نهایت برای استفاده در دی ام سی ۲۴ انتخاب شده است.

دلورین دی ام سی ۲۴ را معرفی کرد| رقیب جدید تسلا در راه بازار

دلورین موتور تاکنون جزئیات فنی دی ام سی ۲۴ را منتشر نکرده و مشخص نیست که بر پایه چه پلت فرمی ساخته شده است. به نظر می رسد این شرکت خودروساز ایرلندی علاقه ای به معرفی مشخصات فنی دی ام سی ۲۴ ندارد، دلورین با ساخت این کانسپت به دنبال طراحی و تولید آلفا ۵ است.

آلفا ۵ با فناوری الکتریکی و طراحی جدید در پی کسب سهم بازار از سایر خودروسازان الکتریکی است. هر چند که دلورین فاقد زنجیره تامین بزرگ و توانمند است، اما به عنوان یک شرکت خودروساز طی چهار دهه گذشته رشد و تکامل بسیار خوبی را ایجاد کند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است