قطعات خودرو

رادیو پخش ، گلوگاه تولید خودرو

شاید باور پذیر نباشد یا خنده دار به‌ نظر آید ولی واقعا اتفاق می افتد که خودروهای آماده تحویل صرفا معطل نصب رادیو پخش (مولتی‌مدیا) هستند.

چرا دولت خودروسازی را رها نمی کند؟

حاکمیت سیاسی کشور می داند خودروسازی و 54 صنعت وابسته به آن نباید حذف شوند، حفظ آن ها با هم کاستی ها ضروری است. این تصمیم حاکمیت کاملا جنبه سیاسی دارد و یک انتخاب اقتصادی نیست. بنابراین حتی اگر ادامه یافتن کار خودروسازان در اقتصاد ملی زیان ایجاد کند باید حفظ شود.

ما به این تصمیم احترام می گذاریم اما توصیه هایی هم داریم. از جمله کاهش تکالیف خودروسازان در ایجاد سایت های تولیدی در مناطقی در داخل یا خارج از کشور که کار ایشان را سخت و هزینه های نابجایی برایشان ایجاد می کند. حتی اگر این تکالیف نیزر سیاسی است می توانید به گونه ای عمل کنید که تا حدی صرفه اقتصادی هم داشته باشد. توصیه دیگر تبدیل دارایی های راکد خودروسازان به دارایی های مولد است. توصیه بعدی اصلاح نظام مالی و حسابرسی خودرو سازان، نحوه تعامل و قرارداد با قطعه سازان، کاهش نیروی انسانی، خروج خودروسازان از موضوعات و بازارهای غیر خودرویی و برون سپاری اغلب کارها، واحدها و بخش هایی که هزینه های سربار ایجاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی بازار خودرو در روزهای آینده

خودروسازی می تواند صنعت پیشران باشد

بدون تعارف عرض می کنم اگر مجموعه صنایع خودروسازی و وابسته آن را از حالت همیشه طلبکار، ویژه خوار و تنبل به پاسخگو، خدمتگذار و قهرمان تبدیل کنیم  – با همان نگاه و مدیریت سیاسی – مجموعه این صنایع قادر خواهند بود در رشد اقتصادی، اجتماعی و ایجاد رفاه نقش آفرینی کنند و برای کشور نقطه قوت گردند. کار سختی نیست کافی است حمایت نابجا نکنیم، برنامه مدار و نظارت پذیر باشیم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است