قطعات خودرو

رونمایی از FX در قطر، هم زمان با مسابقات جام جهانی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پایگاه خبری اتومبیل، رونمایی از FX در قطر، همزمان با ایام جام جهانی در حالی انجام خواهد شد که این رونمایی اولین همکاری رسانه‌های قطری با سازندگان FX است.

در پوشش زنده تلویزیونی که خبر از این مراسم می‌داد عنوان شد که چنین رخدادی اولین گام است و فونیکس FX در ادامه، تجربه سفری هوشمند را برای مشتریان در قطر و سایر کشورهای خاورمیانه رقم خواهد زد. حاصل بررسی‌های تیم «تحقیقات و توسعه» این خودرو نشان می‌دهد که مفهوم «تقاطع و عبور» (Cross) به سبک زندگی محبوب نسل جوان تبدیل شده است. مقصود از این عبارت، برخورد هویت‌ها و نقش‌ها نه تنها بین سناریوهای مختلف، بلکه بین دنیای مجازی و حقیقی است؛ یعنی چیزی که دقیقا در تبیین مفهوم جهان‌های موازی مطرح می‌شود.

اینگونه فضایی زنده برای نگرش‌های مختلفی از جانب مشتریان ایجاد شده است. بنابراین FX به نحوی پیشرفته و مبتنی بر تکنولوژی طراحی شده تا محدودیت‌های سنتی را بشکند و حس تکنولوژی پیشرفته و تعلق را برای نسل آینده با ویژگی‌های خاص خود ایجاد کند. به عنوان مدل جدیدی که فاکتورهای مثبت از چندین دسته بندی خودرو را شامل می‌شود، فونیکس FX در یک پلتفرم متقاطع (Cross) توسعه یافته تا لذت رانندگی بیشتری را به دست دهد. از دل همین مفهوم است که زبان طراحی جدید موسوم به «هنر در حرکت» (Art In Motion) خلق می‌شود و در امتداد آن به طراحی سقف در نیمه عقبی این خودرو می‌انجامد که توجه نسل جوان را به خود جلب کرده است. تکنولوژی آینده‌نگری که مبتنی بر ویژگی‌های این نسل شکل گرفته است.

فارغ از ظاهر چشم‌نواز، FX از تکنولوژی هوشمندی نیز بهره می‌برد. با تکیه بر نمایشگر دو نمایشگر مرتبط 25/10 اینچی، نسل چهارم از سیستم همیار راننده (ADAS) با 13 عملکرد، کابین هوشمند با نورهای محیطی 64 رنگ، فونیکس FX تاکید خود را بر ارائه حسی از تکنولوژی آینده نشان می‌دهد.

اما رادارهای ADAS، جایی است که فونیکس FX راه خود را به وضوح از رقبا جدا می‌کند. افزون بر کروز کنترل تطبیقی (ACC)، دستیار حفظ لاین (LKA)، ترمز هوشمند اضطراری (AEB) و سایر قابلیت‌های عمومی از ADAS، FX برای اولین بار به سیستم پایش وضعیت راننده (Driver Monitoring System) مجهز است که این تکنولوژی با خودروهای Premium قابل قیاس می‌باشد.

اما از نظر ابعاد فنی و موتوری نیز،  فونیکس FX نمایش مطلوبی دارد و در حد یک موتور 2000 سی‌سی توربو از خود توانایی نشان می‌دهد. FX که به موتور 1600 سی‌سی TGDI مجهز است، می‌تواند قدرتی معادل 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را تولید کند که با Getrag 7 DCT که بر روی BMW X1 سوار است، برابری می‌کند. به کمک همین موتور، FX می‌تواند شتاب 7.9 ثانیه را برای رسیدن از سرعت 0 به 100 کیلومتر در ساعت به نمایش بگذارد.

همچنین به‌عنوان اولین محصول جهانی از این خودروساز، FX تحت توسعه‌ی سازگاری محلی مطابق با الزامات نظارتی ده‌ها کشور و رضایتمندی صدها مشتری در سطح جهان قرار گرفته است. 78 درصد از بدنه این خودرو آلیاژ استیل با استقامت بسیار بالاست و 71/10 درصد از آن، استیل انعطاف‌پذیر با حداکثر مقاومت 1800 Mpa ساخته شده که استحکام بدنه را تضمین می‌کند. همچنین این خودرو تست‌های سنگین مختلف ایمنی را در نقاط مختلف جهان با موفقیت پشت سر گذاشته و بالاترین سطوح از امنیت در تصادفات را کسب کرده است.

به‌عنوان اولین محصول از این سری خودروها با زبان طراحی «هنر در حرکت» که بازار جهانی را هدف قرار داده، FX با اتکا بر مزایای مختلفی که دارد، توانسته سنت‌های کهنه را بشکند و مطابق تکنولوژی روز جهان پیش برود.

تولیدکننده‌ی این محصول در حال صادرات آن به بازارهای مختلف در سراسر جهان است تا مشتریان از خودرویی مبتنی بر فناوری روز و طراحی جوان‌پسند بهره ببرند.

همانگونه که می‌دانیم، در ایران هم انتظار می‌رود این خودرو در آینده نزدیک رونمایی شده و به بازار خودرو عرضه گردد که در این رابطه باید منتظر ماند و دید.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است