قطعات خودرو

رييس اتحاديه شميرانات: اعضاي هيئت مديره اتحاديه بايد به‌روز و باسواد باشند

محسن قشلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو درباره سابقه حضورش در اتحاديه، توضيح داد: من 15سال در اتحادیه بوده‌ام از سال ۱۳۸۵ تاکنون. مسلماً در سال 1385 تشکیلات فعلی نبود و کارهایی را که اکنون می‌توانیم برای اعضا انجام دهیم، آن زمان نمی‌توانستیم.

او ادامه داد: آن زمان، همه کارها به‌شكل سنتی انجام می‌شد؛ اما حالا اگر کسی درخواست پروانه کسب داشته باشد، نیازی نیست به اتحادیه مراجعه کند. به سامانه وارد می‌شود، درخواست می‌دهد و مدارکش را بارگذاری می‌کند. مسئولان اتحادیه نيز موظفند در مدت 15 روز مدارک او را بررسی کنند و پاسخ مثبت یا منفی بدهند. اگر بعد از 15 روز جواب داده نشود، به منزله پاسخ مثبت است.

وي درباره انتخابات آينده هيئت مديره اتحاديه، گفت: اعضای هیئت مدیره در دو دوره متوالی و چهار دوره غیرمتوالی مي‌توانند عضو شوند. کسانی باید به هیئت مدیره وارد شوند که توانایی داشته باشند؛ اما هستند کسانی که نمی‌توانند با سیستم کار کنند، اما می‌خواهند رئیس اتحادیه شوند!

رييس اتحاديه منطقه شميرانات در ادامه تاكيد كرد: اعضای هیئت مدیره باید جوان باشند و کسانی که وارد می‌شوند باید بتوانند وقت بگذارند. برخی افراد گرفتار کارهای مغازه‌شان هستند و وقت ندارند. در حالی که عضو هیئت مدیره باید مانند یک کارمند در محل کارش حضور داشته باشد.

قشلاقي افزود: عضو هيئت مديره باید به‌روز باشد و سواد کافی داشته باشد و بتواند با اینترنت و کامپیوتر کار کند.

او كه نمایندگی فروش باطری خودرو دارد، همچنين گفت: ممکن است کسی گوشت نخرد، ولی وقتی ماشین خراب می‌شود، مجبور است آن را درست کند. البته فروش قطعات يدكي نسبت به قبل، خیلی کمتر شده است؛ ولی این‌طور نیست که اصلاً مشتری نداشته باشیم.

وي درباره اين‌كه آيا به‌شكل اينترنتي هم فروش دارند؟ گفت: بله، فروش اینترنتی هم داریم. در تهران، هر صنفی برای خودش یک اتحادیه جداگانه دارد، ولی براي ما که در شهرستان هستیم، همه چیزهایی که به خودرو، موتور و دوچرخه مربوط است، یک اتحادیه دارد.

قشلاقي ادامه داد: اسنپ که آمد، بيشتر آژانس‌های ما خوابیدند. حالا هم اپليكيشن‌هايي به‌عنوان تعمیرگاه سیار، کارواش سیار و …. آمده‌اند. تکنولوژی در حال پیشرفت است و مردم هم به‌دنبال راحتی هستند.

او در پاسخ به اين پرسش كه آيا رسته‌هاي مختلف مي‌توانند به‌هم نزديك شوند هلدينگ بزرگي را تشكيل دهند؟ گفت: اگر چند قلم بودند، شاید می‌شد این کار را انجام داد؛ ولی اکنون تعداد رسته‌ها زیاد است و هر کسي در یک رشته‌ای کار می‌کند. به همین دلیل، نمی‌شود یک هلدینگ ساخت که همه با هم کار کنند. البته در رسته‌هایی که همگن هستند و به ‌هم نزدیک‌اند، می‌توان این کار را کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *