قطعات خودرو

سدان جدید چانگان لامور معرفی شد: رقیب چری آریزو ۸

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، در ماه اکتبر تصویری از چانگان لامور توسط وزارت صنعت چین منتشر شد، اما حالا تصاویر رسمی این مدل جدید منتشر شده است. این سدان چهاردر می‌توانست عضوی از خانواده یونی باشد، چون ظاهر آن خیلی شبیه لیفت‌بک یونی-وی و کراس‌اوورهای یونی-تی و یونی-کی طراحی شده است. اما چانگان تصمیم گرفت آن را به عنوان یک مدل جداگانه معرفی کند که در چین با نام ییدا و در سایر بازارها با نام لامور شناخته می‌شود.

 

 

طول چانگان لامور ۴.۷۷ متر، عرض آن ۱.۸۴ متر، ارتفاع آن ۱.۴۴ متر، فاصله بین دو محورش ۲.۷۶ متر است. بنابراین این سدان از نظر ابعاد به چری آریزو ۸ نزدیک است. در مقایسه با مدل‌های غیرچینی، سدان چانگان لامور از نظر اندازه بین هیوندای النترا و سوناتا قرار می‌گیرد.

 

 

از ویژگی‌های بارز سبک طراحی خانواده یونی که در این مدل نیز مورد استفاده قرار گرفته است می‌توان به جلوپنجره بدون حاشیه، نوارهای نوری در چراغ‌های جلو و دستگیره‌های درب جمع‌شونده اشاره کرد. سدان لامور همچنین از طراحی سپر جلو تهاجمی، چراغ‌های عقب شفاف و چرخ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برد.

 

 

 

چانگان لامور

 

اما فضای داخلی این سدان جدید کاملاً اریجینال است و طراحی متفاوتی با خانواده یونی دارد. از ویژگی‌های اصلی کابین چانگان لامور می‌توان به نمایشگر ابزار بدون آفتابگیر، نمایشگر لمسی عمودی سیستم چندرسانه‌ای و فرمان دو-پره اشاره کرد.

 

 

 

براساس اسناد سازمان صدور گواهینامه چین، چانگان لامور در ابتدا با پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی چهارسیلندر توربو با توان ۱۷۰ اسب بخار و جعبه‌دنده هفت‌سرعته اتوماتیک در دسترس خواهد بود. مدل‌های بعدی ممکن است از موتور ۲ لیتری بهره ببرند.

فروش سدان چانگان لامور/ییدا از سال آینده در چین آغاز خواهد شد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است