قطعات خودرو

سوزوکی گرند ویتارا هیبریدی به بازار می‌آید!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، یکی از اخبار مهم خودرویی چند روز اخیر، بازگشت سوزوکی ویتارا به بازار خودرو جهان بوده است. شرکت سازنده هندی – ژاپنی ماروتی سوزوکی، نام گرند ویتارا را مجددا احیا کرده است و اکنون قصد دارد تا نسخه هیبریدی از این کراس‌اوور را نیز به بازار عرضه کند.

 

 

نسل جدید سوزوکی گرند ویتارا براساس مشارکت این خودروساز و تویوتا ساخته شده است. به بیان دیگر سوزوکی ویتارا جدید همان تویوتا اوربان کروزر با ظاهری جدید است. از نظر اندازه، گرند ویتارا دارای طول 4345 میلی متر، عرض 1795 میلی متر و ارتفاع 1645 میلی متر است و اندکی از تویوتا اوربان بلندتر محسوب می‌شود.

 

 

مشابهت‌های سوزوکی گرند ویتارا و تویوتا اوربان کروزر در نمای ظاهری بیشتر هویدا می‌شوند، جایی که ظاهر این دو خودرو شباهت بی‌حد و حصری به یکدیگر دارد و تنها نشان سوزوکی در جلوپنجره موجب تمایز این خودروها شده است. نمای جانبی این خودرو نیز کاملا مشابه تویوتا اوربان است و تنها رینگ‌های 17 اینچی موجب تمایز ظاهر گرند ویتارا شده‌اند.

 

 

شباهت بین سوزوکی گرند ویتارا جدید و تویوتا اوربان کروزر در فضای داخلی نیز ادامه می‌یابد، جایی که سوزوکی برای ایجاد تفاوت تریم رنگی دوگانه را به خودرو اضافه کرده است. مدل‌های بالارده گرندویتارا تریم دو رنگ مشکی نقره‌ای دارند، در حالی که مدل‌هایی پایین‌تر از رنگ طلایی بهره می‌برند. سوزوکی گرند ویتارا جدید به سیستم سوزوکی کانکت به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز است.

 

 

 

 

گرند ویتارا با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر به همراه دو سیستم هیبریدی خفیف و هیبریدی الکتریکی عرضه می‌شود. نسخه اول 103 اسب‌بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، در حالی که پیشرانه نسخه دوم 115 اسب‌بخار و 141 نیوتن‌متر گشتاور تحویل می‌دهد.

 

 

گرند ویتارا جدید از نظر ایمنی به شش کیسه هوا، سیستم‌های کمکی ABS با EBD، VSC و سیستم نگهدارنده در سربالایی مجهز است. نسخه‌های چهارچرخ محرک به کنترل سرعت در سرازیری نیز مجهز هستند. گرند ویتارا به همراه تویوتا اوربان کروزر در کارخانه تویوتا بیدادی در ایالت کارناتاکا هند ساخته خواهد شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *