قطعات خودرو

شاسی بلند برقی و آفرود بی ام و برای رقابت با برندهای دیگر تولید می‌شود؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، برقی سازی خودروها فرصت‌های جدیدی را پیش روی خودروسازان قرار داده که یکی از آن‌ها تولید خودروهای شاسی بلند آفرود است. برخی برندها چنین محصولاتی را تولید کرده‌اند و سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا بی‌ام‌و نیز چنین محصولی را تدارک خواهد دید؟

 

پلتفرم خودروهای برقی بسیار منعطف بوده و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد بدنه‌های گوناگون با طراحی‌های متفاوت را روی آن‌ها پیدا کنند. به همین خاطر است که شما شاهد تولید محصولات جدید و متفاوت توسط برندهای مشهوری همچون آئودی هستید، شرکتی که در حال کار روی یک شاسی بلند برقی و خشن برای رقابت احتمالی با مرسدس بنز G کلاس، لندروور دیفندر و ریویان R1S است.

 

در صورت تولید چنین محصولی توسط ارباب حلقه‌ها، این بی‌ام‌و است که فاقد چنین محصولی در سبد محصولاتش خواهد بود. با این تفاسیر آیا باواریایی ها برنامه‌ای برای رقابت با دو هم‌وطن خود خواهد داشت؟

 

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم پاسخ چنین سؤالی مثبت خواهد بود. بی‌ام‌و باید با تولید یک آفرودر برقی و خشن با برندهای یاد شده رقابت کند زیرا مشتریان می‌دانند که با خرید شاسی بلندهای برقی می‌توانند بدون فدا کردن راحتی و پرفورمنس خودروی خود مالک محصولی خشن و کاربردی باشند. ریویان R1S ثابت می‌کند که شما می‌توانید چنین خودرویی را واقعاً انتخاب نمایید. نسل بعدی G کلاس نیز احتمالاً سنگ محک جدیدی از نظر کاربردی بودن و اشرافیت خواهد بود و آئودی نیز یک بازیگر بسیار جالب در این بازی به شمار می‌رود.

فولکس‌واگن به عنوان کمپانی مادر آئودی مالکیت شرکت آمریکایی اسکات را نیز در اختیار دارد. اسکات که سازنده شاسی بلند و وانت است در این چند سال اخیر خیلی فعال نبوده اما ژرمن‌ها با تولید یک شاسی بلند برقی روی پلتفرمی جدید آن را احیا می‌کنند. همین پلتفرم احتمالاً توسط آئودی نیز بکار خواهد رفت تا شاسی بلند خشن خود را بسازد؛ بنابراین با یک خودروی توانا، شیک و لوکس طرف خواهیم بود. این چیزی است که بسیاری از مشتریان به ویژه در آمریکا دنبالش هستند.

اگر فکر می‌کنید بی‌ام‌و نباید چنین خودرویی را به عنوان برندی اسپرت که اکثر محصولاتش مخصوص رانندگان است بسازد پس باید چشم خود را روی X5، X6، X7، سری ۲ اکتیو تورر و سری ۱ هاچبک ببندید. هیچ‌کدام از این خودروها محصولی اسپرت و مخصوص راننده نیستند و بی‌ام‌و نیز درهرصورت آن‌ها را تولید می‌کند. چرا؟ چون آن‌ها پول سازند. زمانی که قوی‌ترین محصول تاریخ بی‌ام‌و یک شاسی بلند پلاگین هیبریدی با وزنی بالای ۳ تن باشد پس چرا ژرمن‌ها نباید یک شاسی بلند برقی و خشن بسازند؟ قطعاً چنین محصولی سوددهی بالایی خواهد داشت. بی‌ام‌و با استفاده از پلتفرم جدید Neue Klasse فرصت‌های جدیدی خواهد داشت و توانایی‌های ساخت و توسعه باعث می‌شود باواریایی ها بتوانند رقیبی توانا برای شرکتی همچون ریویان بتراشند. با فعالیت پرقدرت برندهایی همچون مرسدس، آئودی، ریویان و فولکس‌واگن در زمینه خودروهای برقی، بی‌ام‌و نیز باید در این رقابت حضور داشته باشد، نظر شما چیست؟

 

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است