قطعات خودرو

طراحی دیجیتالی نسل سوم لکسوس GX مدل ۲۰۲۴؛ شاسی‌بلند خشن و باابهت!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، نسل فعلی لکسوس GX یکی از قدیمی‌ترین خودروهای این برند لوکس در آمریکای شمالی محسوب می شود اما به ‌زودی شاهد معرفی نسل جدید و سوم آن خواهیم بود. به تازگی طراحان دنیای خودرو رندرهایی از GX مدل ۲۰۲۴ را منتشر کرده‌اند.

 

نسل فعلی شاسی‌بلند لکسوس به عنوان مدل ۲۰۱۰ عرضه شد و در طول این چند سال به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است. از آنجایی که ژاپنی‌ها آماده معرفی نسل جدید شاسی‌بلند خود می‌شوند دو رندر دیجیتالی از طراحی ظاهری آن منتشر شده تا پیش‌نمایشی از تغییرات رخ داده را ارائه نمایند.

 

این رندرها طراحی ظاهری بالغ‌تری را نسبت به نسل فعلی به نمایش می‌گذارند و باید اذعان کرد طراحی کلی لکسوس GX مدل ۲۰۲۴ خشن‌تر به نظر می‌رسد.

البته تناسبات اصلی بدنه و شکل‌های کلی آن نسبت به نسل کنونی تغییر زیادی نداشته است. این رندرها از روی اولین تصاویر تیزری رسمی لکسوس الهام گرفته‌اند. چند هفته قبل بود که ژاپنی‌ها دو تصویر از GX جدید را منتشر کرده‌اند و در آن بخش‌هایی از چراغ‌های جلو و درب پشتی دیده می‌شد.

 

طراحی جدید چراغ‌های جلو به همراه دی لایت های عمودی در همین رندرها نیز دیده می‌شوند و همین موضوع درباره نوار LED که چراغ‌های عقب را به یکدیگر متصل می‌کنند نیز صدق می‌کند.

متأسفانه لکسوس اطلاعات زیادی از نسل سوم GX مدل ۲۰۲۴ را منتشر نکرده و به همین خاطر باید به گمانه‌زنی پرداخت. هرچند به نظر می‌رسد خودروی موردبحث از پلتفرم بدنه رو فریم GA-F مشترک با جدیدترین نسل تویوتا لندکروزر استفاده خواهد کرد. بر اساس اخبار پیشین باید گفت GX جدید به پیشرانه‌های هیبریدی مجهز خواهد شد تا مصرف سوخت بهتری داشته باشد.

 

 

نهایتاً باید گفت لکسوس در حال دگرگون‌سازی سبد محصولات شاسی‌بلند خود بوده و علاوه بر نسل جدید GX روی خودروی TX نیز کار می‌کند که در واقع نسخه‌ای لوکس‌تر از تویوتا گرند هایلندر محسوب می شود. ظاهراً لکسوس هر دو خودرو را در کارخانه ایندیانا تویوتا تولید خواهد کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *