قطعات خودرو

فراری ۲۹۶GT3 با پیشرانه ۶۰۰ اسب بخار معرفی شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، فراری ۲۹۶GT3 جای‌گزین ۴۸۸GT3 خواهد شد. این خودروی جدید، متفاوت از ۲۹۶GTB و ۲۹۶GTS که فناوری پلاگین هیبرید با قدرت ۸۳۰ اسب بخار و گشتاور ۷۴۰ نیوتن‌متر داشتند، خواهد بود. فراری ۲۹۶GT3 با استاندارد لازم برای رقابت در مسابقات GT3 ساخته شده و به همین دلیل فاقد سیستم هیبریدی است؛ اما نسبت به نسخه‌ی استاندارد GTB، وزن کمتر و مرکز ثقل پایین‌تر دارد.

 

فراری ادعا می‌کند توانایی‌های فنی ۲۹۶GT3 از نظر فرمان‌‌پذیری، تعادل و تقسیم وزن، ۱۰ درصد بهتر از ۴۸۸GT3 است، ضمن اینکه نیروی عمودی (downforce) نیز ۲۰ درصد بیشتر خواهد بود.

 

 

فراری 296gt3

در مقایسه با مدل جاده‌ای ۲۹۶GTB، پیشرانه در نسخه‌ی مخصوص پیست GT3 مصرف سوخت کمتر دارد. همچنین بسیاری از جزئیات فنی شامل سیستم سوخت و خنک‌کاری، ارتقا داده شده‌اند. در جعبه‌دنده نیز تغییراتی اضافه شده تا علاوه‌بر بهود عملکرد برای رانندگی پیست، دسترسی آسان‌تری برای تعمیرات و سرویس داشته باشد.

 

 

از نظر شرکت سازنده، ساخت گیربکس اختصاصی با بدنه‌ی مگنزیوم برای ۲۹۶GT3، مهم‌ترین بخش از ساخت خودرو بوده است. نصب و جای‌گذاری این بخش نیز، نقش مهمی در تعادل و بهبود آیرودینامیک خواهد داشت. سیستم تک دیسک برای کلاچ و عملگر الکترونیک با قابلیت فرمان‌پذیری از روی فرمان، مخصوص ۲۹۶GT3 طراحی شده است.

 

 

فراری 296gt3

بخش اصلی شاسی، فنربندی و سیستم تعلیق از آلومینیوم ساخته شده درحالی‌که ادوات فیبرکربن برای پوسته‌ی موتور، سپرها، بالچه‌ها و رکاب وجود دارند. دمپرها می‌توانند در پنج جهت تغییر زاویه دهند. سیستم ترمز، شامل کالیپرها و دیسک‌های ۴۰۰ میلی‌متر در جلو و ۳۳۲ میلی‌متر در عقب، متفاوت از ۲۹۶GTB هستند. روی این خودرو، رینگ‌های ۱۸ اینچ با طرح جدید موسوم به روتیفرم (Rotiform) نسب خواهد شد.

 

 

فراری 296gt3

در کابین، تغییرات لازم برای رانندگان حرفه‌ای فراری ایجاده شده است. شرکت سازنده ادعا می‌کند برای سرنشین ۲۹۶GT3، راحتی بیشتری نسبت به ۴۸۸GT3 وجود دارد و بسیاری از دکمه‌های کنترلی نیز روی فرمان خواهد بود. معدود تجهیزات رفاهی شامل سیستم گرمایش و سرمایش نیز متفاوت از ۴۸۸GT3 است.

 

 

هرچند که ۲۹۶GT3 خودروی رسمی فراری برای مسابقات محسوب می‌شود، افراد علاقه‌مند به رانندگی پیست نیز می‌‌توانند این مدل را خریداری کنند. قیمت نهایی ۲۹۶GT3 هنوز مشخص نیست اما احتمالا گران‌تر از ۴۸۸GT3 با آستانه قیمت ۶۱۴ هزار دلار خواهد بود.

 

رقبای فراری، شامل آئودی R8 LMS GT3 Evo، لامبورگینی هوراکان GT3 Evo و هوندا NSX GT3، حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار دلار قیمت دارند. اولین حضور رسمی ۲۹۶GT3 در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا ۲۰۲۳ خواهد بود.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است