قطعات خودرو

مشخصات فونیکس آریزو ۶ پرو در بازار ایران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پیشرانه- چندی پیش شرکت مدیران خودرو در خلال معرفی زیرمجموعه جدید خود با نام فونیکس که قرار است تولیدات نسبتاً لوکس‌تر چری را به بازار ایران عرضه کند، از ارائه نسخه فیس‌لیفت سدان لوکسش یعنی فونیکس آریزو ۶ پرو خبر داد.

گفته‌شده این سدان جدید چینی قرار است در سال ۱۴۰۱ به دست مشتریان ایرانی برسد؛ بنابراین بهتر دیدیم نگاهی به مشخصات فونیکس آریزو ۶ پرو داشته باشیم تا اطلاعات بیشتری درباره گران‌ترین سدان مدیران خودرو به دست آورید.

طراحی فونیکس آریزو ۶ پرو

چری آریزو ۶ پرو محصول سال ۲۰۲۱ است و نسبت به آریزو ۶ معمولی که در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد، تغییراتی ازنظر ظاهری و طراحی داخل کابین را تجربه کرده است. ازجمله اینکه در بخش چهره شاهد بازطراحی سپر جلو، قاب مه شکن‌ها، جلوپنجره و جزئیات دیگر این ناحیه هستیم. البته ناگفته نماند که کمپانی چری این خودرو را با نام آریزو ۵ پلاس به فهرست تولیدات خود اضافه کرده و دو طرح مختلف از آن را تولید می‌کند.

فونیکس آریزو ۶ پرو

در این میان شرکت مدیران خودرو نسخه محافظه‌کارانه‌تر آریزو ۶ پرو را برای مونتاژ در ایران برگزیده است. نسخه ویژه بازار ایران اوزاوا نام دارد که نسبت به مدل زیائو کمی ساده‌تر به نظر می‌رسد و المان‌های جوان‌پسند در آن کمتر دیده می‌شود. به‌هرحال باید گفت که سدان جدید مدیران خودرو نسبت به آریزو ۶ فعلی طراحی نسبتاً پخته‌تری دارد و قطعاً اکثر مشتریان از نمای بیرونی آن راضی خواهند بود.

کابین چری آریزو ۶ پرو

درون کابین هم شاهد همان المان‌های قبل هستیم با این تفاوت که کنسول میانی جعبه‌دنده به‌طور کامل تغییر کرده و پنل لمسی تنظیمات تهویه هم جای خود را به یک سری کلیدها و دکمه‌های فیزیکی جذاب‌تر داده است. کابین خودرو همچنان وسیع و جادار است و به‌واسطه فاصله حدود ۲ هزار و ۷۶۰ میلی‌متر بین محور چرخ‌ها، محیطی راحت را برای حضور ۵ سرنشین بزرگ‌سال به ارمغان خواهد آورد. سطح کیفی متریال به‌کاررفته در کابین نیز نسبت به گذشته کمی ارتقا داشته و باوجود روکش‌های چرمی در سطوح مختلف کابین، حس بهتری به سرنشین القا خواهد شد.

مشخصات فنی فونیکس آریزو ۶ پرو

آریزو ۶ پرو ازلحاظ فنی دستخوش تغییر قابل‌توجهی نشده و همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گیربکس ۹ سرعته سی وی تی اتوماتیک، اعضای اصلی بخش فنی این خودرو را تشکیل می‌دهند. قدرت موتور آریزو ۶ پرو برابر ۱۵۶ اسب بخار است و نهایت گشتاور آن‌هم به ۲۳۰ نیوتن‌متر می‌رسد. با توجه به وزن ۱۳۴۴ کیلوگرمی این خودرو، باید شاهد شتاب حدود ۹.۵ ثانیه در فرایند سرعت‌گیری ۰ تا ۱۰۰ آریزو ۶ پرو باشیم. میانگین مصرف سوخت این خودرو نیز … لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و نهایت سرعت آن معادل فلان کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود

در جدول زیر اطلاعات بیشتری پیرامون مشخصات فنی فونیکس آریزو ۶ پرو به آگاهی شما خواهد رسید.

جدول مشخصات فنی فونیکس آریزو ۶ پرو

مدلفونیکس آریزو ۶ پرو
موتور۱.۵ لیتری توربوشارژ/ چهار سیلندر
توان خروجی۱۵۶ اسب بخار / ۲۳۰ نیوتن‌متر
انتقال قدرتCVT اتوماتیک ۹ سرعته
شتاب ۰ – ۱۰۰ کیلومتربرساعتحدود ۹ ثانیه
بیشترین سرعت۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
میانگین مصرف سوختکمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
وزن۱۳۴۴ کیلوگرم

امکانات رفاهی و ایمنی

هنوز اطلاعات چندانی درباره امکانات فونیکس آریزو ۶ پرو به دست ما نرسیده اما قطعاً تجهیزات این خودرو است از نسخه فعلی آریزو ۶ بیشتر خواهد بود؛ بنابراین می‌توان حدس زد که مواردی به شرح زیر در فهرست آپشن‌های سدان جدید مدیران خودرو موجود باشد:

سیستم کروز کنترل، رادار هشدار نقاط کور، سامانه کنترل کشش و پایداری، تنظیم برقی صندلی‌های جلو به همراه تنظیم گودی کمر و حافظه، صفحه‌نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا، نمایشگر تمام دیجیتال پشت آمپر، سیستم تهویه اتوماتیک با تنظیمات دوگانه، فرمان D-CUT، شارژر وایرلس، گرم‌کن و سردکن ویژه صندلی‌های جلو، آینه‌های بغل تاشونده برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سانروف، حسگرهای پارک در جلو و عقب، دوربین ۳۶۰، ورود و استارت بدون کلید، بلوتوث، usb، ۶ عدد کیسه، روکش صندلی چرمی و…

قیمت آریزو ۶ پرو و حریفان آن در ایران

هنوز مدیران خودرو صحبتی درباره قیمت آریزو ۶ پرو نداشته است اما متأسفانه با سابقه نسبتاً ناخوشایندی که این شرکت در قیمت‌گذاری محصولات جدیدش از خود نشان داده می‌توان حدس زد که احتمالاً قیمتی بالای یک میلیارد و ۱۰۰ را برای آن در نظر گرفته است. البته با توجه به وضعیتی که در قیمت‌گذاری تیگو ۸ پرو برای مدیران خودرو پیش آمد و سازمان‌های نظارتی جلوی این قیمت‌گذاری غیرمنطقی را تا حدودی فعلاً گرفته‌اند، برآورد ما این است که حداقل قیمتی در حدود یک میلیارد تومان برای آریزو ۶ پرو در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود.

البته اگر شرایط اقتصادی ثبات پیدا کند و قیمت ارز متعادل شود، به نظر نمی‌رسد این خودرو در بازار بیشتر از ۹۰۰ میلیون تومان خواهان داشته باشد.

مهم‌ترین حریفان آینده آریزو ۶ پرو در ایران نیز محصولاتی مثل بهمن رسپکت، جک J7 کرمان موتور و نسخه‌های کارکرده سراتو YD مدل ۲۰۱۴، مزدا ۳ نیو و هیوندای النترا خواهند بود.

چری آریزو ۶ پرو
چری آریزو ۶ پرو
چری آریزو ۶ پرو
فونیکس آریزو ۶ پرو
چری آریزو ۶ پرو
فونیکس آریزو ۶ پرو
فونیکس آریزو ۶ پرو
کابین آریزو ۶ پرو
فونیکس آریزو ۶ پرو

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است