قطعات خودرو

بازار شب عيد ۲۰ درصد افزايش قيمت قطعات يدکي را تجربه کرد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم يدکي خودرو و ماشين‌آلات تهران در خصوص وضعيت تامين و قيمت قطعات يدکي در ماه پاياني سال خبر داد.

سيد احمد حسيني، رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم يدکي خودرو و ماشينآلات تهران ضمن ابراز تاسف از کندي روند ترخيص قطعات از گمرکات در خصوص چالشهاي ترخيص و تاثير آن بر تامين بازار اظهار داشت: کندي روند ترخيص قطعات از گمرکات که ناشي از تغيير و صدور آييننامه ها و بخشنامه هاي دست و پاگير خلق لساعه است، سبب رسوب بسياري از قطعات در گمرکات در دو ماه اخير شده که بروز کمبود در بازار از نتايج آن است.

 

وي با توجه اينکه ترخيص قطعات وارداتي نيازمند کد شناسه و رهگيري است و تعريف کد شناسه و نصب آن بر روي قطعات در گمرکات کشور انجام ميشود، در خصوص تاثير اين فرآيند بر تامين بازار و مشکلات اخذ کد رهگيري گفت: کد رهگيري قابليت استعلام ندارند و در صورت درخواست اين کد، مشخصات ساير کالاها ارسال ميشود که دليل آن فقدان زيرساخت لازم در سامانه جامع تجارت است.

 

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم يدکي خودرو و ماشينآلات تهران با توجه به افسارگسيختگي نرخ ارز افزايش قيمت قطعات در روزهاي پاياني سال را قطعي اعلام کرد و افزود: قيمت قطعات وارداتي و توليدات داخل که مواد اوليه آنها از طريق واردات تامين ميشود، همگي تابع نرخ ارز است به طوري که تاکنون افزايش قيمت ۲۰ درصدي را داشته ايم و در صورت تداوم افزايش نرخ ارز، قطعا افزايش مجدد قيمت قطعات را خواهيم داشت.

 

حسيني در خصوص وضعيت تامين بازار با توجه به در پيش بودن سفرهاي نوروزي تصريح کرد: صرف‎نظر از مشکلات سيستم گمرک، چندان براي بازار شب عيد با مشکل عرضه مواجه نخواهيم بود. اما بوروکراسي هاي نادرست اداري شرايط نابسامان را براي بازار ايجاد مي کند و افزايش قيمت ارز نيز قطعا بي اثر نخواهد بود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *