قطعات خودرو

قوی‌ترین وانت برقی دنیا رونمایی شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار؛ فورد بالاخره از قوی‌ترین وانت برقی با نسخه الکتریکی پیکاپ پرطرفدار F-۱۵۰ رونمایی کرد. این نسخه حامل پسوند Lightning (به معنای رعد و برق) بوده و از یک پیشرانه دو موتوره بهره می‌برد. این پیشرانه در تریم‌های پایین‌رده ۴۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، در تریم‌های بالارده هم با آنکه گشتاور ثابت مانده، اما قدرت خروجی به ۵۳۶ اسب بخار افزایش یافته است.

پیکاپ برقی فورد بسیار خوش‌قیمت بوده و برای مدل پایه XL رقمی برابر با ۳۹,۹۷۴ دلار تعیین شده است. البته این رقم بدون احتساب مشوق ۷۵۰۰ دلاری مربوط به مدل‌های الکتریکی است و در صورت کسر آن قیمت نهایی مدل پایه به ۳۲,۵۰۰ دلار کاهش می‌یابد.

تریم میانی XLT هم ۵۲,۹۷۴ دلار قیمت دارد و برای بالاترین و کامل‌ترین تریم نیز باید حدود ۹۰ هزار دلار کنار گذاشت؛ هر دوی این ارقام بدون احتساب مشوق‌های فدرال هستند و مشتریان با پرداخت مبالغی کمتر مالک مدل‌های مذکور خواهند شد.

قوی‌ترین نسخه فورد F-۱۵۰ Lightning صفر تا ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) را در زمان تقریبی ۴.۵ ثانیه محقق نموده و می‌تواند به نهایت سرعت ۱۰۵ مایل (۱۶۸ کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

در رابطه با باتری به کار رفته در F-۱۵۰ حرفی به میان نیامده، اما فورد می‌گوید تریم‌های مجهز به پیشرانه ۴۲۶ اسب بخاری تا ۲۳۰ مایل (۳۷۰ کیلومتر) و تریم‌های مجهز به پیشرانه ۵۳۶ اسب بخاری تا ۳۰۰ مایل (۴۸۰ کیلومتر) نیازی به شارژ مجدد نخواهند داشت. این ارقام بر اساس استاندارد EPA هستند و احتمال تحقق آنها در دنیای واقعی زیاد است.

شارژر به کار رفته در مدل استاندارد F-۱۵۰ Lightning از نوع ۱۱.۳ کیلووات ساعتی است، اما در تریم‌های مجهز به باتری قوی‌تر، نرخ شارژ در حالت استاندارد به ۱۹.۲ کیلووات می‌رسد. پیکاپ الکتریکی فورد از فناوری شارژ سریع ۱۵۰ کیلوواتی نیز پشتیبانی می‌کند و در صورت اتصال به چنین پورتی در عرض ۴۱ دقیقه شارژ باتری آن از ۱۵ به ۸۰ درصد خواهد رسید. پر شدن باتری این پیکاپ از طریق سوکت‌های خانگی نیز به ترتیب ۸ و ۱۰ ساعت طول می‌کشد.

 

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است