قطعات خودرو

لئو ام ایکس۸ (LEO MX۸) شاسی بلند جدید بازار ایران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، شاسی بلند دو دیفرانسیل لئو ام ایکس۸ با پیشرانه قدرتمند و امکانات متعدد در راه بازار ایران است. در ادامه شاهد مشخصات، امکانات و قیمت LEO MX8 باشید.

 

شرکت ایستا موتور، زیرمجموعه گروه کارآفرینان مایوان مدتی پیش در نمایشگاه توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری-صنعتی یا همان ارس اکسپو ۲۰۲۳ از شاسی بلند سایز متوسط لئو ام ایکس۸ پرده برداشت.

 

 

این شاسی بلند در واقع اولین محصول این شرکت است که با طراحی جذاب و تهاجمی، پیشرانه قدرتمند و مجموعه گسترده امکانات به ایران راه پیدا خواهد کرد. در ادامه به معرفی اس یو وی دو دیفرانسیل LEO MX8 و شرح جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات آن می‌پردازیم.

 

معرفی لئو ام ایکس۸، شاسی بلند دو دیفرانسیل ایستا موتور

اس یو وی خوش‌ساخت با درون‌مایه ژاپنی

شاسی بلند دو دیفرانسیل لئو ام ایکس۸ ایستا موتور

لئو ام ایکس۸ نسخه ریبرندشده شاسی بلند سایز متوسط نیسان ترا (Terra) است؛ ترا را شرکت مشترک نیسان و دانگ فنگ از سال ۲۰۱۸ برای بازار آسیا خصوصاً چین به‌تولید رساند. ترا که از لحاظ ابعاد در حد وسط نیسان ایکس تریل و نیسان پاترول به‌حساب می‌آید، به‌شکل بدنه روی فریم با پلتفرمی مشترک با پیکاپ نیسان ناوارا توسعه پیدا کرده است.

حالا ایستا موتور نسخه فیس لیفت شده ترا را با نام جدید LEO MX8 به‌صورت مونتاژی به بازار ایران می‌آورد که همیشه از شاسی بلندهای جادار و پرامکانات استقبال می‌کند. پیش از این، جوک و ایکس تریل در بازار ایران سر و صدا کرده بودند و حال این اس یو وی جدید حداقل با برخورداری از پایه نیسان می‌تواند گزینه مناسبی برای ایرانیان باشد.

به‌دلیل تحریم‌های اعمال‌شده روی ایران و موانع پیش روی خودروسازان بزرگ نظیر نیسان برای مشارکت تجاری با ایران، ایستا موتور این شاسی بلند را با نامی متفاوت راهی ایران می‌کند. «لئو» در بخش اول نام این SUV به‌معنای شیر و نمایان‌گر قدرت و ابهت آن است. در بخش دوم، «ام» به مایوان، شرکت مالک ایستا اشاره دارد و نهایتاً ایکس ۸ در بخش دوم به سگمنت این خودرو بر می‌گردد.

طراحی بیرونی و داخلی LEO MX8

نمای جلو شاسی بلند دو دیفرانسیل لئو ام ایکس۸ ایستا موتور

لئو ام ایکس۸ طراحی تهاجمی لوکس‌نمایی دارد که به مذاق ایرانی‌ها خوش می‌آید. در نمای جلو این شاسی بلند ایستا موتور، اول از همه جلوپنجره بزرگ آن با لوگو ایستا موتور خودنمایی می‌کند. احتمالاً متوجه شباهت این جلوپنجره با جلوپنجره لکسوس LX شده باشید. نوار کرومی در بالای جلوپنجره و چراغ‌های جلو قرار گرفته که از گوشه‌ای تا گوشه دیگر کاپوت امتداد پیدا کرده است. ضمن آن، زیر جلوپنجره بلند این SUV هم پنلی کرومی جا دارد.

نمای عقب شاسی بلند دو دیفرانسیل لئو ام ایکس۸ ایستا موتور

نمای کناری LEO MX8 شامل گلگیرهای برجسته برآمده، دستگیره‌های مرسوم کرومی و رکاب‌های کرومی پایین درها می‌شود. دست آخر در نمای عقب چراغ‌های خیلی بزرگی به‌چشم می‌خورند که هماهنگ با اجزای بزرگ نمای جلو طراحی شده‌اند. این دو چراغ عقب با المانی کرومی به یکدیگر پیوند می‌خورند و در بخش پایینی این المان کرومی، پلاک در قالبی چهارضلعی جا می‌گیرد. از جمله بقیه المان‌های نمای عقب ام ایکس۸ می‌توان به اسپویلر بزرگ روی سقف و دیفیوزر پایین اشاره کرد.

شاسی بلند دو دیفرانسیل لئو ام ایکس۸ دارای ۴۸۸۲ میلی‌متر طول، ۱۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱۸۳۶ میلی‌متر ارتفاع است. همچنین دو محور آن در فاصله ۲۸۰۰ میلی‌متری نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند.

کابین شاسی بلند دو دیفرانسیل لئو ام ایکس۸ ایستا موتور

فضای داخلی این محصول ایستا موتور هم از لحاظ بصری جذاب و هم از نظر امکانات رضایت‌بخش است. در وهله اول باید به این نکته توجه داشت که برای کابین تریم دو رنگ در نظر گرفته شده است. در مرکز داشبورد هم نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی با کنترل‌های مربوطه تعبیه شده است؛ البته نه به‌صورت یکپارچه با داشبورد، بلکه در قالبی مجزا از آن. همچنین بالای این نمایشگر و در دو گوشه داشبورد می‌توان دریچه‌های هوای مستطیلی عریض را مشاهده کرد.

کابین شاسی بلند دو دیفرانسیل LEO MX8 ایستا موتور

جهت نمایش اطلاعات ضروری به راننده، دو صفحه گِرد با یک نمایشگر رنگی 3.5 اینچی TFT بین آن‌ها پشت فرمان قرار داده شده است. خود فرمان دارای سه پر با قسمت پایینی تخت است و در واقع از نوع دی‌کات (D-Cut) در نظر گرفته می‌شود. روی فرمان می‌توان کنترل‌های مربوط به کروز کنترل و سیستم مولتی‌مدیا را پیدا کرد. تریم تیره طرح چوب، صندلی‌های چرمی و روکش چرمی فرمان، برخی دیگر از المان‌های ظاهری کابین لئو ام ایکس۸ هستند.

مشخصات فنی لئو ام ایکس۸

نمای کناری شاسی بلند دو دیفرانسیل LEO MX8 ایستا موتور

قوای محرکه شاسی بلند LEO MX8 را یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توبورشارژ ساخت میتسوبیشی با فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDi) تامین می‌کند. این پیشرانه توان تولید قدرت 220 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتون‌متر را دارد و قدرت آن به‌وسیله یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته راهی هر چهار چرخ می‌شود. این گیربکس که قابلیت تیپ ترونیک هم دارد، محصول کمپانی آلمانی ZF است. حالت‌های عادی، رانندگی در برف، شن، گل و لای، اسپرت، اقتصادی و یکپارچه خودکار و هوشمند را هم پیش رو راننده می‌گذارد.

اس یو وی لئو ام ایکس۸ در ناحیه جلو از سیستم تعلیق دوجناغی مجزا و در ناحیه عقب از سیستم تعلیق ۵ مفصلی بهره می‌برد. چرخ‌های جلو آن مجهز به ترمزهای دیسکی خنک‌شونده هستند، در حالی که برای چرغ‌های عقب، ترمز دیسکی معمولی به‌کار رفته است. روی هم رفته، نکته برجسته این شاسی بلند ایستا موتور از لحاظ فنی، خروجی مناسب پیشرانه و سیستم چهار چرخ محرک یا دو دیفرانسیل آن است.

امکانات رفاهی و ایمنی شاسی بلند لئو ام ایکس۸ ایستا موتور

اس یو وی تازه معرفی شده ایستا موتور، در زمینه امکانات ایمنی و رفاهی کم و کاستی ندارد. در ادامه می‌توانید لیست امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو چینی/ژاپنی را مشاهده کنید:

ایربگ راننده و سرنشین جلو، ایربگ‌های جانبی، ایربگ‌های پرده‌ای، ایربگ برای حفاظت از زانوی راننده

سیستم ضد سرقت

ترمز ABS

ترمز EBD

سیستم کمک به حرکت در سربالایی و سراشیبی

سیستم جلوگیری از واژگونی

سیستم مقاومت در برابر لغزش

سیستم مقاومت در برابر هرزگردی چرخ‌ها

سیستم تعادل دینامیکی چرخ‌ها

سیستم تنظیم فشار ترمز در مدار

سیستم سنجش باد تایرها

هشدار رانندگی بین خطوط

نمایشگر نقطه کور

دوربین ۳۶۰ درجه

سنسور پارک و عقب

ایزوفیکس

ورود هوشمند بدون کلید

استارت بدون کلید

بالابر برقی شیشه‌ها

کنترل قفل مرکزی از راه دور

تهویه مطبوع خودکار مستقل برای صندلی عقب

پله‌های جانبی

برف‌پاک‌کن‌های جلو و عقب

آینه‌های بغل برقی تاشو

سانروف برقی

گرم‌کن صندلی‌ها

تنظیم برقی صندلی راننده از ۶ جهت

تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو (شاگرد) از ۴ جهت

پورت یو اس بی

پورت شارژ ۱۲ ولتی

رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی

قیمت و تاریخ عرضه LEO MX8

شاسی بلند دو دیفرانسیل ایستا موتور با نام لئو ام ایکس۸ در بهار سال آینده روانه بازار ایران می‌شود. در مقطع کنونی، قیمت این خودرو حدود ۲.۳ میلیارد تومان اعلام شده است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است