قطعات خودرو

لزوم ثبات قيمت ها بيش از هر زمان ديگري احساس مي شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، سهراب برجي، رئيس اتحاديه تشکدوزان و صندلي سازان خودرو تهران با اشاره به لزوم و ضرروت همکاري دولت با توليدکنندگان بيان داشت: همانگونه که رهبر معظم امسال را با عنوان توليد دانش بنيان و اشتغال زايي نام گذاري کرده است، دولت براي به نتيجه رسيدن شعارها بايستي ابزار آن را فراهم سازد اين درحالي است که مواد اوليه به عنوان مهمترين ابزار با گراني سرسام آوري روبه رو است. رسيدن به توليداتي که در دنيا نمونه هاي شاخص آن وجود دارد نيازمند تجهيزات و ابزار براي تحقيقات و تکنولوژي هاي روز دارد. دست خالي نمي توان به نتيجه درست و اصولي رسيد.

 

وي در خصوص هم انديشي توليدکنندگان اين رشته از صنعت با دانش پژوهان و دانشجويان در قالب دانش بنيان ها تصريح کرد: از چند سال پيش تاکنون در خصوص بکارگيري پارچه هاي ضد تعريق و يا ابرهاي ضد حريق تحقيقات زيادي انجام شده و با دانش جوياني در اين رابطه وارد مصاحبه شده ايم، منتها شرايط براي رسيدن به توليدات نهايي بايد فراهم شود.

 

رئيس اتحاديه تشکدوزان و صندلي سازان خودرو تهران در تاريخچه توليد تشک هاي خودرو بيان داشت: از آنجايي که تشک هاي صندلي خودروهاي اين صنف نقش محافظتي براي تشک هاي اصلي خودرو را ندارند بنابراين در ابتداي توليد خودرو وجود نداشتند؛ بلکه به مرور زمان بنا بر نيازي که مصرف کنندگان احساس کردند، توليد کنندگان اين رسته ها شروع به طراحي انواع آنها کردند به اين نحو که روند آن ازپشتي هايي با متريال بافتني شروع شد.

 

برجي در ادامه گفت: پشتي هايي از جنس بافتني کم کم جاي خود را به متريال پشمي داد. اين پشتي ها با يک ابعاد و اندازه براي کليه خودروها طراحي و دوخته مي شد، بتدريج که پيشرفت کرد، روکش هايي از جنس چرم و پارچه هايي از جنس مبلي با ابعاد کاملاً اندازه گرفته شده براي هر يک از مدل و برندهاي خودروهاي داخلي و خارجي توسط طراحان و توليدکنندگان به بازار آمد، بطوريکه در حال حاضر اين روکش ها مانند کت و شلوار افراد بر روي صندلي هاي خودرو قرار مي گيرد بدون کوچکترين ايرادي، جنس آنها دقيقاً از انواع روکش هاي مبل است اما طرح و رنگ آنها کاملا متفاوت و خودروي مي باشد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است