قطعات خودرو

لیموزین فوق زرهی رئیس جمهور روسیه در خیابان های تهران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کشور روسیه که روز گذشته برای حضور در یک نشست سه جانبه وارد کشورمان شد، یک خودرو لیموزین فوق امنیتی همراه خود به تهران آورد که جایگاه ویژه ای در سفرهای پوتین دارد.

 

 

مقامات روسیه تا قبل از سال 2018 از خودروهای مرسدس بنز سفارشی سازی شده به عنوان خودرو ویژه شخصیت های سیاسی و امنیتی استفاده می‌کردند.

 

بنا به دستور پوتین برای امنیت بیشتر، یک خودرو خاص و تماما روسی طراحی و تولید شد. ساخت خودرو تمام زرهی آروس کورتژ ( Aurus kortezh ) مدت 6 سال طول کشید.

 

بر اساس تاکید و اصرار ولادیمیر پوتین تمامی اجزا و قطعات این خودرو ساخت کشور روسیه است و فناوری های امنیتی، نظامی و زرهی آن نیر از داخل کشور روسیه تامین شده تا بتوان آن را خودرویی 100 درصد روسی دانست.

 

 

 

 

خودرو رئیس جمهور روسیه از نظر فناوری امنیتی و زرهی یکی از پیشرفته ترین خودروهای جهان است و حتی از خودرو اختصاصی ریاست جمهوری آمریکا نیز مجهز و پیشرفته تر است.

 

 

لیموزین رئیس جمهور روسیه محصول شرکت خودروسازی روسی “زیل”، به طول 7 متر و وزنی معادل 7 تن بوده و برای حرکت از یک موتور 4.4 ایتری 8 سیلندر بهره می‌برد. از امکانات زرهی این خودرو می توان به تایر های ران فلت، دوربین های دید در شب و شیشه های ضد گلوله با 6 سانتی متر قطر وخروجی اضطراری اشاره کرد.

 

 

این خودرو لیموزین از یک سیستم پیشرفته الکترونیکی بهره‌ می برد که به کمک آن کنترل حرکت خودرو از داخل و خارج خودرو امکان پذیر است. تجهیزات پیشرفته ارتباطاتی بکار رفته در خودرو رئیس جهمور روسیه این امکان را فراهم نموده است که در حال حرکت، این خودرو به یک سالن با کانال ارتباطی امن جهت برگزاری جلسه های نظامی و فوق محرمانه تبدیل شود.

 

 

از نظر تامین امنیت جانی مسافران، به جهت مقاوم سازی بدنه از لایه ای از تیتانیوم در ساخت بدنه خودرو رئیس جمهور روسیه به کار رفته و سقف خودرو نیز از نوعی آهن ویژه با مقاومت بالا ساخته شده است که توان مقاومت در برابر وزن یک تانک T72 را دارد و می‌تواند در برابر حملات بمب افکن‌ها مقاومت کند. همچنین این خودرو دارای سیستم فشرده‌سازی هوا برای محافظت در برابر حملات شیمیایی است.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است