قطعات خودرو

محکوم شدن تسلا در دادگاه آلمان به خاطر سیستم اتوپایلوت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، دلیل این حکم به مشکلات سیستم اتوپایلوت مربوط می‌شود. به این ترتیب تسلا باید ۱۱۲ هزار یورو معادل ۱۱۳۰۳۳ دلار مربوط به قیمت خرید این خودرو را به مالکش پس بدهد.

 

این دادگاه پس از دریافت گزارش فنی‌ای که گفته بود اتوپایلوت نمی‌تواند موانعی همچون خطوط نازک‌تر کنار جاده به خاطر ساخت‌وساز را تشخیص دهد چنین حکمی را صادر کرده است.

 

همچنین گفته می‌شود خودروهای مجهز به این سیستم به‌صورت ناگهانی و غیرضروری از ترمز استفاده می‌کنند. همین مشکل در محصولات تسلا در بازار آمریکا نیز به وفور گزارش شده است.

 

 

دادگاه مونیخ آلمان اظهار می‌دارد این مشکلات می‌توانند خطرات بزرگی در جاده‌ها داشته باشند و منجر به ‌تصادف از پشت به ویژه در داخل شهر شوند.

 

البته وکلای تسلا می‌گویند سیستم اتوپایلوت برای ترافیک شهری در نظر گرفته نشده است. ولی دادگاه توضیحات تسلا را قانع کننده نمی‌داند و می‌گوید اگر از رانندگان خواسته شود اتوپایلوت را به‌صورت دستی در بزرگراه، شهر و جاده روشن یا خاموش کنند این امر منجر به حواس‌پرتی آن‌ها خواهد شد.

 

 

وکیل مالک این خودرو می‌گوید:

یک‌بار دیگر به نظر می‌رسد تسلا درباره اتوپایلوت به قول‌های خود وفادار نبوده است

 

 

حکم این دادگاه جدیدترین دردسر برای تسلا درباره تکنولوژی‌های کمک‌راننده‌اش مربوط می‌شود. موسسه NHTSA آمریکا پس از دریافت برخی گزارش‌ها درباره تصادفات محصولات تسلا اقدام به بررسی اتوپایلوت این خودروساز می‌کند.

 

همچنین صدها شکایت درباره ترمز فانتوم به دست NHTSA رسیده است. در این شکایات به درگیر شدن ناگهانی ترمزها بدون هیچ‌گونه دلیل خاصی اشاره می‌شود.

 

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا می‌گوید این برند احتمالاً نسخه جدید از خودران کامل را عرضه خواهد کرد که حتی پیشرفته‌تر از سیستم ADAS خواهد بود. البته ماسک اذعان داشته قوانین و شرایط متفاوت جاده‌های اروپا می‌تواند راه‌اندازی این سیستم در قاره همیشه‌سبز را با چالش‌هایی روبرو کند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است