قطعات خودرو

مدیرعامل فراری: تسلا باعث بیدار شدن صنعت خودرو از خواب شد!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، بندیتو وینیا مدیرعامل فراری ایتالیا در مصاحبه اخیر خود با رسانه‌ها اظهاراتی جالب درباره تسلا داشته است. او می‌گوید حضور تسلا باعث بیدار شدن صنعت خودرو از خواب شده است.

 

فراری و تسلا وجه اشتراک چندانی ندارند هرچند می‌توان گفت هر دو شرکت خودروهای بسیار سریعی می‌سازند و البته هریک با روش خاص خود این کار را انجام می‌دهند.

فراری می‌خواهد خودروهای برقی‌اش تا سال ۲۰۳۰ سهمی ۴۰ درصدی از فروش جهانی‌اش داشته باشند و بنابراین مارانللو می‌تواند درس‌هایی را از تسلا فرا بگیرد. بندیتو وینیا مدیرعامل فراری از اذعان به اینکه ایتالیایی‌ها با آن سابقه درخشان می‌توانند درس‌هایی را از یک کمپانی ۲۰ ساله یاد بگیرند ابایی ندارد.

او در مصاحبه با بلومبرگ تسلا را تحسین کرده است و می‌گوید این خودروساز آمریکایی تغییرات صنعتی را که کاملاً تحت سلطه محصولات درون‌سوز بود تسریع کرده است.

 

وقتی از وینیا درباره اینکه فراری چه چیزهایی را می‌تواند از تسلا فرا بگیرد گفته است یکی از اصلی‌ترین آموزه‌های موجود آن است که تسلا باعث شد صنعت خودرو از خواب بیدار شود. وینیا اظهار داشته است:

 

تغییرات صنعت خودرو تا پیش از حضور تسلا بسیار کند رخ می‌داد. تسلا باعث ایجاد شوک در صنعت خودرو شد و فرایندها و تصمیمات را سریع‌تر کرد. آن‌ها سریع‌تر و چابک‌تر بودند.

البته وینیا تسلا را به چشم رقیب نمی‌بیند هرچند اظهار می‌دارد ایتالیایی‌ها در سال ۲۰۲۵ اقدام به معرفی اولین خودروی برقی خود خواهند کرد و سال ۲۰۲۶ نیز آن را روانه بازار می‌کنند. زمانی که از مدیرعامل تسلا پرسیده شد تسلا را چگونه می‌بیند، او گفت:

از نظر ما محصولات برقی تسلا خودروهایی کاربردی هستند. در واقع تسلا شما را از یک نقطه به نقطه دیگر می‌برد

اما بنا به گفته مدیر ارشد فراری، برند موردبحث خودروهایی احساسی می‌سازد که تجربه رانندگی منحصربه‌فردی را در اختیار افراد می‌گذارد.

 

شاید برخی افراد از نسل دوم تسلا رودستر که با تأخیرهای پی‌درپی مواجه شده است به‌ عنوان رقیب فراری نام ببرند اما با توجه به اینکه نه محصول  این شرکت و نه خودروی برقی تولید نشده است این یک نتیجه‌گیری زودهنگام خواهد بود. مدیرعامل فراری همچنین ادعاها درباره عقب افتادن فراری از برخی رقبا در زمینه برقی سازی محصولات را رد می‌کند. او خاطرنشان می‌سازد:

این موضوع صحیح نیست. من فکر می‌کنم شرکتی مثل فراری نمی‌تواند هر گزینه‌ای را در اختیار مشتریان بگذارند و به همین خاطر است که تا حد امکان ترکیبی از تکنولوژی‌ها را به آن‌ها عرضه خواهیم کرد.

فراری در حال حاضر دو محصول هیبریدی یعنی SF90 و ۲۹۶ را به‌صورت کوپه و کانورتیبل تولید می‌کند. مرد شماره یک فراری اظهار می‌دارد برقی سازی یک راه جدید برای شرکت است تا تجربه سواری منحصربه‌فردی را در اختیار مصرف‌کنندگان بگذارد.

 

او همچنین می‌گوید قوای محرکه بدون آلایندگی فراری همان جذابیت‌های پیشرانه‌های درون‌سوز را خواهند داشت. بنا به گفته وینیا، فاکتور کلیدی در این میان چگونگی به دست آوردن بهترین احساس از تکنولوژی برقی و ارائه تجربه‌ای منحصربه‌فرد به مشتریان است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است