قطعات خودرو

مشخصات و تست فنی خودرو بهمن ریسپکت + تصاویر جدید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصاد آنلاین ، حالا گروه بهمن با آغاز مونتاژ ریسپکت می‌خواهد تا جایگاه سدان‌های نه چندان گران قیمت را در بازار ارتقا دهد و با قیمتی کمتر از سایر خودروسازان خصوصی، یک سدان کلاس C پلاس را به بازار عرضه کند. اقتصاد آنلاین در این برنامه به سراغ معرفی و تست و بررسی ریسپکت گروه بهمن آمده است.

طراحی ظاهری بهمن ریسپکت

ریسپکت اولین محصول گروه بهمن است که با نشان تجاری جدید این خودروساز خصوصی به بازار عرضه می‌شود. لوگوی جدید گروه بهمن بر روی سپر جلو و درِ صندوق عقب نصب شده و الگوی جالبی را برای این سدان دارد. این خودرو با توجه به فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی متر می‌‌تواند در جایگاه یک سدان C پلاس قرار بگیرد و ابعاد بزرگتری را در کابین به سرنشینان ارائه دهد. خطوط طراحی ریسپکت   در بخش جانبی ساده و تا حدی عضلانی است و آنچنان با خطوط عجیبی طرف نیستیم.

اما در بخش جلو سبکی خشن را در طراحی داریم که تا حدی حس اسپرت را به ظاهر جلوی این خودرو اضافه کرده است. جلو پنجره بزرگ به همراه خطوط قطع شده کرومی، سبکی نوین را به ریسپکت داده و از سویی کناره های سپر و چراغ روشنایی روز، نمونه از یک ظاهر اسپرت را به تصویر کشیده است. در بخش نمای عقب این سدان جدید، با سبکی به ظاهر اسپرت طرف هستیم و چراغ های کشیده‌ای را می بینیم که تا مرکز درِ صندوق عقب آمده اند. طراحی سپر عقب هم به شکلی است که هماهنگی خوبی با سایر اجزای ظاهری ریسپکت دارد و می‌‌تواند حس یک خودروی خانوادگی را در کنار سلیقه ای اسپرت تامین کند.

 بهمن ریسپکت

در کل می‌توان گفت که نمای بیرونی ریسپکت خوب و قابل قبول است و با توجه به جایگاه قیمتی که در آن قرار می گیرد، می‌‌تواند نگاه های بسیاری را به سمت خود بکشاند.

طراحی کابین  ریسپکت  

در بخش کابین ریسپکت  با سبکی به روز طرف هستیم. اولین چیزی که نظر بسیاری را به خود جلب می‌کند، صندلی‌های جلو است. این صندلی‌ها که به گرمکن مجهز هستند و تنظیمات برقی را در اختیار راننده می‌گذارند، پشتی یک پارچه دارند و حسی اسپرت را القا می‌کنند. فضای داخلی این خودرو جادار است و می‌توان سبک خوب طراحی داخلی را در ریسپکت  مشاهده کرد. وجود امکاناتی مانند شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، سانروف، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد، نورپردازی کابین، دریچه تهویه ردیف عقب، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… باعث شده تا ریسپکت  در جایگاه یک سدان خانوادگی امکانات خوبی را به راننده و سرنشینان ارائه دهد.

مشخصات فنی ریسپکت

ریسپکت به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز است که ۱۵۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این پیشرانه توان خود را از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می‌کند. این جعبه دنده قابلیت تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته را هم در حالت تیپ ترونیک دارد و از سویی فناوری نسل جدید جعبه دنده های پیوسته در آن دیده می‌شود. این فناوری سبب می‌گردد که در حالت رانندگی عادی، ریسپکت  رفتاری مشابه به سایر خودروهای CVT داشته باشد و در هنگام تخت گاز، جعبه دنده پیوسته این خودرو حالت تعویض دنده را برای شتاب بهتر شبیه سازی می‌کند. پیش از این، بسیاری این سبک جعبه دنده های CVT را در خودروهایی مانند رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل تجربه کرده بودند.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می‌شود و می‌توان گفت که این سدان هزار و ۴۰۸ کیلوگرمی، مصرف سوخت منطقی را دارد. همچنین با مراجعه به تست های خارجی برای این خودرو، می‌توان متوجه شد که  ریسپکت   قابلیت ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۱۰.۵ ثانیه دارد.

 بهمن ریسپکت

در مجموع می‌توان گفت که قوای محرکه قابل قبولی روی سدان جدید گروه بهمن نصب شده و بدیهی است که این پیشرانه می‌‌تواند نظر مثبت بسیاری از مالکان را برای ریسپکت پرایم فراهم کند.

تجربه رانندگی بهمن ریسپکت پرایم

وقتی وارد کابین ریسپکت پرایم می شوید، با صندلی‌های راحتی طرف هستید که به خوبی شما را در بر می گیرد. دید شما نسبت به محیط اطراف خوب است و جایگاه مناسبی هم برای تکیه دست هایتان دارید. با فشردن پدال ترمز و دکمه استارت، ریسپکت  روشن می‌شود و اولین موضوع، سکوت قابل قبول در کابین این خودرو است. آنچه که مشخص است، عایق بندی کابین این سدان خانوادگی خوب است و می‌توان انتظار داشت که این خودروی جدید یکی از ساکت ترین کابین ها را به نسبت رقبا در اختیار سرنشینان بگذارد.

 بهمن ریسپکت

با بستن کمربند ایمنی و قراردادن دسته دنده در حالت D، ترمز پارک برقی به صورت اتوماتیک خلاص می‌شود و خودرو شروع به حرکت می‌کند. با آغاز به حرکت می‌توان گفت که این سدان C پلاس از نظر سواری در جایگاه یک خودروی نرم قرار می گیرد و از طرفی می‌‌تواند سکوت کابین را در حالت رانندگی متعارف حفظ کند. فرمان پذیری خودرو را می‌توان خوب و منطقی دانست و شتاب گیری لحظه ای را هم می‌توان در ریسپکت تجربه کرد. در مواجه با چاله ها و دست اندازها آنچنان با تکان‌های نامتعارفی طرف نیستیم و خودرو حرکت با ثباتی را در اختیار راننده می‌گذارد. سیستم ترمزهای ریسپکت هم خوب و قابل قبول است و می‌توان در شرایط اضطراری  به سیستم کنترل پایداری و ترمزهای این سدان جدید اعتماد کرد.

عملکرد سیستم تهویه ریسپکت در روزهای گرم تهران هم خوب است و در کنار داشتن پرتاب باد قوی برای ردیف جلو و عقب، خنکی مناسبی را هم سیستم تهویه تحویل می گیریم.

 بهمن ریسپکت

در کل می‌توان گفت که ریسپکت در جایگاه یک سدان خانوادگی، می‌توان گزینه‌ای قابل تامل باشد و قطعاً می‌توان پیش بینی کرد که این سدان نه چندان گران قیمت، در آینده نزدیک جایگاه خوبی را در بازار به دست می‌آورد. شتاب خوب، سواری نرم، کابین جادار، سکوت مناسب کابین، متریال قابل قبول استفاده شده در کابین خودرو، ترمزهای خوب، تهویه مناسب و امکانات رقابتی از جمله مزیت‌های سدان جدید گروه بهمن است که می‌‌تواند یک گزینه مناسب را برای علاقه‌مندان به سدان‌ها تعریف کند.

 بهمن ریسپکت

حال باید منتظر بود و دید که در هفته‌های آتی، استقبال بازار خودرو از محصول جدید گروه بهمن چگونه خواهد بود و آیا ریسپکت می‌‌تواند موفقیتی شبیه به سایر محصولات این خودروساز بخش خصوصی را تجربه کند؟

 بهمن ریسپکت

 بهمن ریسپکت

 بهمن ریسپکت

 بهمن ریسپکت

 بهمن ریسپکت

 بهمن ریسپکت

 بهمن ریسپکت

 بهمن ریسپکت

 بهمن ریسپکت

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *