قطعات خودرو

مكانيك‌ها مشكل بزرگ لوازم يدكي فروش‌ها

فلسفی حقیقی كه در كار توزيع لوازم موتوري است، در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو توضيح داد: جنسی که مکانیک‌ها به مغازه‌هاي‌شان می‌آورند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بقیه اجناس از دور رقابت خارج می‌شوند. همچنين مکانیک‌ها برندهایی را مي‌فروشند که بیشتر برای‌شان سود دارد.

او ادامه داد: در اين شرايط، اگر صنف‌هاي مختلف فعال در حوزه خرید و فروش لوازم یدکی با هم درگیر شوند مثل ما، مشکلاتی به‌وجود می‌آید که تبعات آن به ضرر مردم خواهد بود.

اين عضو اتحاديه لوازم يدكي خودرو با بيان اين‌كه ارگان‌هایی مانند اتحادیه‌ها در کشور ما ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر نمی‌توانند تاثیرگذار باشند، گفت: به‌دلیل مشکلاتی که وجود دارد، آن‌ها قدرت اجرایی کافی ندارند. مثلاً درباره همین مشکل تداخل دو صنف یا تعامل با اداره دارایی، مشکلات با تعزیرات و توافق‌هایی که باید ميان اتحادیه و تعزیرات باشد، اين كارها انجام نمی‌شود.

فلسفی حقیقی اظهار كرد: سازمان جامع انبارها و اتحادیه نيز ارتباط درستی با هم ندارند. سازمان جامع انبارها یک حرف می‌زند و اتحادیه حرف دیگر. درباره بيمه هم همین‌طور است؛ هر اتحادیه‌ای با راه‌اندازی بیمه در درون خود، کاسبی برای خودش راه انداخته و این، منبع درآمدی برای خود اتحادیه شده است. به‌جای این‌که شرکت‌های بیمه را در یک حالت رقابتی قرار دهند، با یک بیمه قرارداد می‌بندند و آن بیمه هم کاری انجام نمی‌دهد و با درصد بالایی افراد را بیمه تکمیلی می‌کند و هر سال هم قرارداد با همان شرکت بسته می‌شود.

وي همچنين با اشاره به اين‌كه وقتی جنس اصل، اجازه ورود مستقیم به کشور ندارد اجناس از کانال‌های دیگر به کشور وارد می‌شوند، بيان كرد: در اين شرايط، قیمت‌ها هم واقعی نخواهد بود، چون افزایش قیمت خیلی زیاد است و صرف دارد که افراد تقلب کنند یا بسته‌بندی‌های تقلبی بسازند و این‌ها در بازار ما تأثیرگذار است.

او درباره نحوه قيمت‌گذاري روي كالاها نيز گفت: قیمت کالا را بازار مشخص می‌کند و کسی نمی‌تواند آن را تعیین کند. وقتی جنسی در بازار نباشد، قیمت آن به‌شدت بالا می‌رود. وقتی جنس در بازار باشد و اقتصاد و رقابت، سالم باشد، سود و قیمت‌ها کاهش مي‌يابد. اما وقتی اقتصاد بیمار است، هیچ ملاکی در تعیین قیمت‌ها وجود ندارد و قيمت تابع باندبازی و شبکه‌های مافیایی خواهد بود.

فلسفی حقیقی در پاسخ به اين پرسش كه آیا تعداد واحدهای صنفی فعال در بازار لوازم يدكي متناسب با حجم اين بازار است؟ اظهار كرد: تعداد واحدهای صنفی خیلی زیاد است و مجوز گرفتن برای آن‌ها کاری ندارد. همین امر باعث می‌شود سرمایه کشور در مغازه‌های مختلف بماند و این‌ها ضررهایی است که می‌تواند به اقتصاد یک کشور وارد شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است