قطعات خودرو

مکث موتور از تیارا رونمایی کرد| چینی کوتاه قد در نمایشگاه تهران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار؛ در چهارمین نمایشگاه خودرویی تهران ۲۵ شرکت خودرویی برای رونمایی از ۱۴ محصول جدید بازار که همگی چینی هستند، حضور یافتند. یکی از این شرکت ها مکث موتور بود که پس از جنجال فراوان در خصوص محصول جدیدش یعنی کراس اوور تیارا رونمایی کرد.

چهارمین نمایشگاه خودرویی تهران بیشترین شباهت را به نمایشگاه خودرویی چین داشت، البته شاید دلیل این موضوع این باشد که در شرایط فعلی تنها شرکای خارجی تولیدکنندگان داخلی، همان چینی ها هستند. بنابراین شاید بهتر بود با توجه به شنیده شدن زمزمه از سرگیری واردات خودروهای خارجی، نمایشگاه خودرویی تهران در زمان دیگر برگزار شود که خودروهای وارداتی امکان عرضه را می یافتند. در ادامه به بررسی تیارا خواهیم پرداخت:

مکث موتور از تیارا رونمایی کرد| چینی کوتاه قد در نمایشگاه تهران

در نمای جانبی تیارا حس یک محصول استیشن را به مشتریان القا می کند، زیرا یک کراس اوور با ارتفاع کم از سطح زمین است

کراس اووری با طراحی ناپخته
تیارا در نمای جلو، شباهت فراوانی به محصولات بورگوارد دارد، این خودرو مانند سایر محصولات چینی دارای جلو پنچره عریض، چراغ ها با طرح دو تکه با گرافیک جدید و احجام نه چندان عضلانی در نمای ظاهری خودرو دارد. در نمای جانبی تیارا حس یک محصول استیشن را به مشتریان القا می کند، زیرا یک کراس اوور با ارتفاع کم از سطح زمین است. برای اینکه حس کراس اوور بودن برای این محصول به ظاهر استشین افزایش یابد، از قطعات پلاستیکی برای گلگیرها استفاده شده است. در نمای عقب نیز شباهت طراحی به تیگو ۸ چری در این خودرو وجود دارد. گرافیک و طراحی چراغ های عقب به نسبت از نمای جلو بهتر و بیشتر است.

نمای داخل خودرو چندان تفاوتی با سایر کراس اوورهای چینی موجود در بازار کشور ندارد. داشبورد ساده مجهز به نمایشگر فوقانی، سانروف کوچک و حجم فضای محفظه بار در صورت استفاده از صندلی ها ردیف سوم کاهش می یابد، تمام این موارد نشان از عدم تطابق این خودرو با ذائقه مشتریان بازار داخل دارد. شاید آن طور که ماموت در کلوت می توانست در بازار داخلی جایگاه مناسب کسب کند، در تیارا رقابت بسیار سختی را در پیش دارد.

مکث موتور از تیارا رونمایی کرد| چینی کوتاه قد در نمایشگاه تهران

تیارا یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز به توربوشارژر با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد

۱۵۵ اسب بخار قدرت
تیارا یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز به توربوشارژر با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. با توجه به اینکه این کراس اوور مکث موتور هفت نفره طراحی شده است، حجم موتور و البته گشتاور آن در صورت نشستن هفت نفر در خودرو تحت چالش قرار خواهد گرفت. مکث موتور برای کراس اوور هفت نفره خود از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده کرده است که قدرت تولید شده در پیشرانه را به سر چرخ های جلو می رساند. شاید برتری این خودرو نسبت به برخی از رقبا هم وطن خود، استفاده از یک گیربکس شش سرعته به جای گیربکس سی وی تی است.

مکث موتور از تیارا رونمایی کرد| چینی کوتاه قد در نمایشگاه تهران

کیفیت و آپشن
اغلب خودروهای چینی بهبود کیفیت را در بازار ایران دنبال می کنند، اما بهبود کیفیت به معنا مونتاژ اصولی و صحیح نیست. برخی از کراس اوورهای چینی در چهارمین نمایشگاه خودرویی تهران در بحث کیفیت چالش فراوان دارند. تیارا از نظر آپشنی مشابه سایر محصولات هموطن خود است، این خودرو دارای دو نمایشگر ۱۰ و ۱۲ اینچی به ترتیب در کنسول مرکزی و پشت پنل، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم پایش فشار باد تایر و ترمز پارک برقی است. محصولات مدیران خودرو و کرمان خودرو از رقبا اصلی این کراس اوور یا استیشن هفت نفره به شمار می آید.

البته باید منتظر بود و دید که قوای فنی این خودرو در زمان حرکت در جاده های کشور می تواند نظر مشتریان را از لحاظ کیفیت و کارایی جلب کند؟

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است