قطعات خودرو

نخستین خودروی الکتریکی ترکیه به روش قرعه کشی روانه بازار شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، نخستین خودروی الکتریکی ترکیه روانه بازار شد. شاسی بلند برقی توگ T10X به شکل پیش فروش و با قرعه کشی به مشتریان عرضه می‌شود.

 

شرکت خودروسازی توگ ترکیه که در سال ۲۰۱۹ از شاسی بلند برقی T10X رونمایی کرده بود، اکنون قصد دارد آن را پس از 4 سال به شکل پیش فروش و با روش قرعه کشی به مشتریان این کشور عرضه کند.

 

جزئیات فروش نخستین خودروی الکتریکی ترکیه

خودروی الکتریکی ترکی

با توجه به اینکه سالانه فقط 20 هزار دستگاه از شاسی بلند برقی T10X در کشور ترکیه به تولید می‌رسد، آن دسته از مشتریانی که از تاریخ 16 مارس تا 25 مارس 2023 فرایند ثبت نام در طرح پیش فروش را انجام دادند و حدود 60 هزار لیر پس‌انداز بانکی داشتند، می‌توانند این خودرو را خریداری کنند. ضمن اینکه این خودروساز برای تحویل خودرو به 20 هزار مشتری نیز از روش قرعه کشی استفاده خواهد کرد.

خودروی الکتریکی ترکی

شاسی بلند برقی T10X در چند نسخه روانه بازار ترکیه خواهد شد که قیمت پایه آن به 953 هزار دلار (برابر با 50 هزار و 200 دلار یا 2 میلیارد و 400 میلیون تومان) و قیمت نسخه پرچمدار آن نیز به 1 میلیون و 215 هزار لیر (برابر با 64 هزار دلار یا 3 میلیارد تومان) می‌رسد.

خودروی الکتریکی ترکی

نسخه پایه این خودرو به پیشرانه برقی روی محور عقب مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. مشتریان می‌توانند برای این خودرو دو ظرفیت باتری مختلف را نیز سفارش دهند که بسته به میزان ظرفیت آنها می‌توانند با هر بار شارژ حدود ۳۱۴ تا ۵۲۳ کیلومتر را بپیمایند. این خودرو در نسخه تک موتوره ظرف مدت ۷.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

خودروی الکتریکی ترکی

توگ T10X در نسخه پرچمدار دو موتوره بوده که می‌تواند قدرتی برابر با 435 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این نسخه ظرف مدت 4.8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پید می‌کند. همچنین مشتریان می‌توانند آن را از مهرماه سال 1402 خریداری کنند. شرکت توگ برای این خودرو فناوری شارژر سریع را نیز در نظر گرفته که با آن می‌توان 20 تا 80 درصد از ظرفیت باتری را ظرف مدت 30 دقیقه شارژ کرد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است