قطعات خودرو

نسل بعدی پورشه ۹۱۱ GT2 RS، سوپرکاری هیبریدی با بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT2 RS با سیستم هیبریدی که از خودروی مسابقه‌ای استقامتی ۹۶۳ LMDh گرفته می‌شود در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد.

 

نسخهٔ GT2 RS که پرچم‌دار خانوادهٔ ۹۱۱ به‌حساب می‌آید همیشه در سال‌های پایانی عمر هر نسل این خودرو معرفی می‌شود و به گزارش اتوکار، ظاهراً قرار است GT2 RS نسل ۹۹۲ در سال ۲۰۲۶ راهی بازار شود اما این بار پرچم‌دار خانوادهٔ ۹۱۱ تفاوت‌هایی با پیشینیان خود خواهد داشت. مردان پورشه مدت‌ها است که ساخت نسخهٔ هیبریدی ۹۱۱ را تأیید کرده‌اند و به گفتهٔ اتوکار، اولین مدل هیبریدی در تاریخ درخشان این ماشین، نسل جدید GT2 RS خواهد بود.

 

این خودرو از همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی ۹۱۱ توربو S به همراه تکنولوژی هیبریدی خفیف برگرفته از خودروی مسابقه‌ای استقامتی ۹۶۳ LMDh استفاده خواهد کرد.

 

 

این قوای محرکه شامل یک موتور الکتریکی در کنار پیشرانهٔ بنزینی خواهد بود که گفته می‌شود باهم بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهند داشت و افزایش قابل‌توجهی در گشتاور را نسبت به نسل قبلی به همراه دارند. برای یادآوری، توربو S کنونی ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای GT2 RS ارائهٔ گیربکس دستی رد نشده است اما با توجه به گشتاور بالای موتور بعید است که شاهد سه پدال در این خودرو باشیم.

پورشه 911 GT2 RS

طرفداران پورشه اما به دلیل وجود سیستم هیبریدی ممکن است نگران افزایش وزن GT2 RS باشند اما به گفتهٔ اتوکار، پورشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش وزن این خودرو با همان روشی است که پکیج وایساخ برای نسل قبلی انجام داد. ازاین‌رو، گفته می‌شود افزایش وزن نسل جدید بیش از ۱۰۰ کیلوگرم نخواهد بود.

 

 

همچنین طبق گزارش‌ها، قدرت تولیدی قوای محرکهٔ هیبریدی این خودرو به میزان قابل‌توجهی از ۷۰۰ اسب بخار نسل قبلی بیشتر خواهد بود درحالی‌که به لطف سیستم هیبریدی، GT2 RS جدید حالت تمام الکتریکی هم خواهد داشت اما تمرکز آن بیشتر روی پرفورمنس است تا مصرف سوخت.

پورشه 911 GT2 RS

طبق همین گزارش، مهندسان پورشه قصد دارند باطری را پشت صندلی‌های عقب نصب کنند درحالی‌که موتور الکتریکی در گیربکس نصب می‌شود. این ترکیب توزیع وزن ۳۹ به ۶۱ جلو/عقب را برای GT2 RS جدید فراهم می‌کند و تنظیمات سیستم هیبریدی آن حتی از خودروی مسابقه‌ای LMDh هم پیشرفته‌تر خواهد بود. در همین حال، پورشه به دنبال افزایش تنوع خانوادهٔ ۹۱۱ با افزودن مدلی بنام ۹۱۱ ST است.

 

این نسخه درواقع مدل کاررا T با پیشرانهٔ GT3 خواهد بود. علاوه بر این، یک نسخهٔ اسپیداستر هم در راه است که پیش از معرفی فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای نسل ۹۹۲ در سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *