قطعات خودرو

نسل جدید مرسدس AMG GT با پیشرانه هیبرید ۸۴۰ اسب بخار تولید می‌شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، مرسدس AMG نسل دوم سوپرکار GT را برای رقابت بهتر با پورشه ۹۱۱ بازطراحی و بازمهندسی کرده و آن را سال آینده معرفی خواهد کرد. این خودرو که با کد داخلی C192 شناخته می‌شود، درواقع برادر کوپهٔ نسل هفتم AMG SL خواهد بود که به‌تازگی به بازار آمده است.

 

این یعنی AMG GT فقط به‌صورت کوپه تولید می‌شود و وظیفهٔ نسخهٔ روباز را بر عهدهٔ AMG SL می‌گذارد. طراحی سوپرکار جدید مرسدس تکاملی خواهد بود و تناسبات آشنای نسل قبلی یعنی کاپوت کشیده، انتهای کوتاه و فرم لیفت‌بک عقب را حفظ خواهد کرد.

 

 

به گفتهٔ دفتر مرکزی AMG در افلترباخ، در نسل بعدی GT از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کنونی ولی با سیستم روغن‌کاری کارتل خشک استفاده خواهد شد.

 

انتظار می‌رود این موتور مثل SL جدید، در مدل‌های GT53 و GT63 به ترتیب با ۴۷۵ و ۵۸۵ اسب بخار قدرت ارائه شود درحالی‌که بعداً مدل‌های قوی‌تری مثل GT R و GT بلک سریز هم به این خانواده اضافه خواهد شد؛ اما جالب‌تر از همه اینکه AMG در حال کار روی یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی بنام GT63 S E-Performance هم هست که از قوای محرکهٔ GT63 S E چهاردر کنونی استفاده خواهد کرد.

 

 

قوای محرکهٔ این مدل از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 به همراه یک موتور الکتریکی در عقب تشکیل شده است که مجموعاً ۸۴۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اگر دقیقاً همین سیستم در AMG GT هم ارائه شود آن را به یکی از قوی‌ترین سوپرکارهای هیبریدی تبدیل خواهد کرد که حتی از فراری ۲۹۶ GTB با ۸۳۰ اسب بخار قدرت هم قوی‌تر خواهد بود.

 

بااین‌حال، مثل SL جدید، برای نسل بعدی AMG GT هم پیشرانه‌های چهار سیلندر و شش سیلندر خطی در نظر گرفته شده است. موتور چهار سیلندر همان نمونهٔ ۲ لیتری توربو خواهد بود که با سیستم هیبریدی خفیف و توربوشارژ برقی در SL43 ارائه شده و ۳۸۰ اسب بخار قدرت دارد.

 

 

AMG GT جدید بجای گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ کنونی به یک نمونهٔ ۹ سرعتهٔ جدید کلاچ تر مجهز می‌شود و برای اولین بار سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن ارائه خواهد شد.

 

تغییر مهم دیگر اینکه در نسل جدید دیگر گیربکس به شکل ترنس‌اکسل در عقب نصب نخواهد شد بلکه به جلو در کنار پیشرانه منتقل می‌شود تا فضا را برای سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب آزاد کند؛ اما علیرغم این تغییر، گفته شده توزیع وزن AMG GT جدید تفاوت چندانی با توزیع ۴۷ به ۵۳ در جلو و عقب نسل کنونی نخواهد داشت. مرسدس برای اولین بار از ترنس‌اکسل عقب در SLS استفاده کرد و آن را در نسل اول AMG GT ادامه داد.

 

 

بدنهٔ AMG GT جدید با ترکیب منحصربه‌فردی از آلومینیوم، فولاد، منیزیوم و فیبر کربن ساخته خواهد شد تا هم وزن را کاهش و هم استحکام را افزایش دهد.

 

در زیر این بدنه هم از سیستم تعلیق فعال با طرح دو جناقی در جلو و چند اتصالی در عقب با فنرهای فولادی، دامپرهای متغیر و آنتی‌رول بارهای هیدرولیکی استفاده خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی‌های سوپرکار جدید مرسدس هم برخورداری از آئرودینامیک فعال مشابه AMG SL جدید است که باعث کاهش نیروی لیفت در جلو و افزایش داون‌فورس در عقب می‌شود.

 

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است