قطعات خودرو

نقص فنی اولین خودرو برقی تویوتا/ ضعف این خودروها چه بود؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارت نیوز، تجارت‌نیوز، غول موتورسازی صنعت خودرو، تویوتا، فراخوان بازگشت ۲۷۰۰ دستگاه خودرو از اولین سری تولید انبوه خودروهای برقی خود به کارخانه را اعلام کرد. دلیل این فراخوان احتمال باز شدن چرخ‌های آن در حین رانندگی بود.

یک سخنگوی شرکت تویوتا می‌گوید که پس از چند مدت استفاده پیچ و مهره‌های چرخ خودروهای شاسی بلند مدل bZ4X امکان شل شدن را تا جایی داشتند که ممکن بود چرخ از ماشین جدا شود. دو ماه پس از عرضه این خودروها به بازار ژاپن این فراخوان اعلام شد. خودروسازی سوبارو هم به دلیل مشابهی قصد دارد ۴۰۳ دستگاه خودرو برقی که با همکاری تویوتا تولید کرده بود را به کارخانه برگرداند.

این فراخوان در آمریکا، اروپا، کانادا و ژاپن اعلام شد. با باز شدن یکی از چرخ‌های ماشین، کنترل وسیله نقلیه از دست راننده خارج می‌شود و امکان تصادفات مرگبار را دارد. به گفته سخنگوی تویوتا، تا زمانی که راه حلی برای این مشکل پیدا نشود، هیچ کس نباید این خودروها را براند یا از آن استفاده کند.

همه خودروهای برقی تویوتا به کارخانه بازمی‌گردند؟

بی‌بی‌سی می‌گوید که با وجود اعلام فراخوان ۲۷۰۰ دستگاه از این خودرو، هنوز مشخص نیست که تویوتا چند دستگاه از مدل bZ4X تولید کرده و به مشتریان فروخته است. این در حالی است که تویوتا تعداد دقیق خودروهای تولید شده را آشکار نمی‌کند. این کمپانی می‌گوید به رگولاتورهای امنیتی ژاپنی در خصوص این مشکل اطلاع داده است و دلیل ایجاد این مشکل هنوز در دست بررسی است.

سوبارو نیز برنامه دارد ۴۰۳ دستگاه سولترا را که اولین خودروی تمام برقی این کمپانی بود به کارخانه بازگرداند. این خودروها به صورت مشترک با تویوتا تولید شدند.

تویوتا نسبت به سایر خودروسازان دیرتر وارد بازار خودرو برقی شد اما به نظر می‌رسد این ورود چنان قدرتمند نبوده است. تسلا، غول خودروهای برقی جهان، اولین خودرو خود را ۱۴ سال پیش به بازار فرستاد. این هفته تویوتا اعلام کرد که تعداد خودروهایی را که برنامه دارد در ماه آینده تولبد کند کم می‌کند و از ۸۵۰ هزار دستگاه به ۸۰۰ هزار دستگاه کاهش می‌دهد. دلیل این امر کمبود ریزتراشه‌ها در پی پاندمی کرونا است. این کمپانی برنامه داشت تا پایان سال میلادی ۹٫۷ میلیون خودرو در سراسر جهان تولید کند اما احتمالا مجبور شود این تعداد را نیز کاهش دهد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است