قطعات خودرو

همه از گراني فولاد رنج مي‌برند

نصرالله آصفی كه حدود 30 سال است در كار توزيع رينگ چرخ ماشين‌هاي سواري و سنگين است، در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو، اظهار كرد: در سال‌های اخیر، قیمت محصولات کارخانه‌ها افزايش يافته، البته تنوع محصولات هم بیشتر شده است. همچنين کارخانه‌ها روی کیفیت همیشه کار کرده‌اند
او با اشاره به اين‌كه با 12 كارخانه از جمله رینگ‌سازی مشهد و رینگ‌سازی خرمشهر كار مي‌كند، ادامه داد: اکنون موضوع گرانی در كار ما خیلی مهم است. همه از گرانی فولاد رنج می‌برند و اين موضوع خیلی روی کار ما تاثیر گذاشته است.
وي همچنين با اشاره به اين‌كه فرزندم – پيام آصفي – مديرعامل شركت توسعه قطعات توس tgt است و 50 سال تجربه اين برند را حمايت مي‌كند، تصريح كرد: وضعيت کسب‌وکار ما خیلی سخت شده است. کسانی که مواد اولیه را از خارج تامین می‌کنند، کارشان خیلی سخت‌تر شده است. مواد اولیه توليد داخل نیز خیلی گران شده است. اگر بتوانیم مواد مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی را تامین کنیم، وابستگی‌مان به خارج خیلی کمتر خواهد شد.
آصفی در پاسخ به اين پرسش كه آيا شما به‌عنوان توزيع‌كننده مي‌توانيد با توليدكنندگان شراكت كنيد و علاوه بر حمايت از توليد، نظمي به بازار بدهيد؟ گفت: این کار، یک مقدار شروع شده، ولی خیلی محدود است. همیشه این‌طور بوده که تولیدکنندگان نمی‌توانند توزیع‌کننده خوبی باشند و توزیع‌کننده‌ها نیز نمی‌توانند تولیدکننده موفقی باشند. هر کسی باید سر جای خودش باشد.
او در اين‌باره افزود: هیچ‌وقت کارخانه‌هایی که خودشان به‌شكل مستقیم وارد بازار شده‌اند، موفق نبوده‌اند؛ ولی کارخانه‌هایی که توانسته‌اند با بیزینس‌های خوب کار کنند، موفق بوده‌اند.
اين توزيع‌كننده رينگ چرخ در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اين‌كه آيا شما از طريق اينترنت هم فروش داريد و اين‌كه ديدگاه شما درباره فروش اينترنتي قطعات يدكي چيست؟ گفت: ما این کار را شروع کرده‌ايم و روز به روز هم در این حوزه قوی‌تر می‌شویم. حدود دو سال است که فروش اينترنتي را آغاز كرده‌ايم. فروش اینترنتی کار ما را بهتر کرده است. البته عمده‌فروشی‌ها هنوز از طریق اینترنت خرید نمی‌کنند.
آصفی درباره نحوه قیمت‌گذاری روي كالاها نيز اظهار كرد: قيمت اجناس تولیدشده به نرخ روز دلار و مواد اولیه بستگی دارد. در سه سال اخیر، ما نتوانسته‌ايم به‌مدت شش‌ماه قیمت قطعات را ثابت نگه داريم، چون مواد اولیه و دلار گران می‌شوند.
او همچنين در پاسخ به اين پرسش كه با توجه مشخص بودن تعداد خودروها، آيا رسته‌هاي مختلف مي‌توانند به يكديگر نزديك شوند و هولدينگ تشكيل دهند؟ گفت: این کار در برخی تعاونی‌ها انجام شده است، مانند تعاونی تاکسیرانی؛ ولی خیلی موفق نبوده‌اند. در اين بازار هم شده است که چند شرکت بازرگانی با یکدیگر یک هلدینگ را تشکیل داده‌اند، ولی تجربه در این حوزه خیلی ضعیف است.
وي درباره عملكرد اتحاديه لوازم يدكي خودرو نيز اظهار كرد: اتحادیه ما جزو اتحادیه‌های شاخص است و مدیران کارکشته‌ای داشته است. به نظر من، اين اتحاديه موفق عمل کرده و در برخورد با تعزیرات، اداره بازرگانی، استانداری و شهرداری مدافع صنفی بوده است.
آصفی همچنين درباره انتخابات اتحاديه لوازم يدكي خودرو، گفت: من جريان انتخابات را دنبال کرده‌ام. گروه جدیدی به‌عنوان کاندیدا وارد انتخابات شده‌اند كه روی آن‌ها کار می‌کنیم و چند نفر را انتخاب کرده‌ایم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است