قطعات خودرو

وانت برقی فورد اف-150 لایتنینگ در برابر وانت بنزینی جی ام سی سییرا کم آورد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از سایپانیوز، با ظهور وانت های تمام قد برقی در بازار آمریکا، بحث های زیادی در شبکه های اجتماعی درگرفته و مردم حتی در گفت و گوهای روزمره خود به مقایسه خودروهای برقی جدید با خودروهای بنزینی قدیمی می پردازند و مزایای و معایب آنها را مطرح می کنند. این بحث ها این روزها خیلی داغ و احساسی شده و هر کسی دیدگاه خود را با التهاب زیادی بیان می کند. حالا کانال یوتیوبی The Fast Lane Truck  [وانت خط سرعت] برای این که به این بحث ها خاتمه دهد،‌ به صورت عملی به مقایسه آنها پرداخته است که می توانید پادکست آن را در این لینک دنبال کنید.

 

 

تست و مقایسه بین خودروهای سنتی و برقی جدید در رسانه های اجتماعی رو به افزایش است و در اکثر موارد نشان می دهد که خودروهای برقی جدید خیلی امیدوارکننده نیستند. به هر حال درست است که ظاهر وانت ها همواره زیباتر می شود اما انتظاری که از وانت ها می رود همچنان مثل گذشته بردن بار و یدک کشیدن است. بیشتر رسانه های اجتماعی موقع مقایسه خودروها هم، روی تست درگ، آزمایش صفر تا صد و آپشن های خودرو و موارد غیرمرتبط متمرکز می شوند اما زمانی که مردم وانت می خرند، از آن انتظار قدرت بالا در سربالایی ها دارند.

کانال یوتیوبی وانت خط سرعت The Fast Lane Truck در بین همه کانال های فضای مجازی این موضوع را به درستی دریافت کرده و مقایسه صحیح تری انجام داده است. برای این مقایسه، آنها یک خودروی جی ام سی سییرا دنالی بنزین سوز و یک وانت اف-150 لایتنینگ را انتخاب کردند و در این تست به آنها اتاق باری را وصل کردند تا ببینند کدام یک از عهده یدک کشی و باربری بهتری بر می آید. نتایج این مقایسه هم خیلی واضح و مشخص بود و نشان داد در دنیای واقعی،‌ وانت های برقی تا چه حد می توانند زیر بار بروند و سربلند بیرون بیایند.

در این تست قرار بود مشخص شود آیا سییرا زودتر سوخت تمام می کند یا باتری لایتنینگ خالی می شود. شاید اضطراب پیمایش در مورد رانندگی در شهر صدق کند و مردم دوست ندارد خودروی برقی آنها در میانه راه بماند اما کسانی که وانت می خرند، آن را به کوه و دشت و بیابان می زنند و از وانت خود انتظار دارند، اتاق، قایق، بار یا هر وسیله دیگری را یدک بکشد و زیر بار خم به ابرو نیاورد. در غرب ایالات متحده هم فاصله بین شهرها به قدری زیاد است که شاید با یک بار شارژ نتوان این همه انتظار از وانت برقی داشت.

فورد همیشه به شاسی بلندتر اف-150 برقی می بالید و می گفت جای نگرانی نیست و باطری خیلی زود خالی نمی شود. اما تستی که کانال یوتیوبی یاد شده به اجرا گذاشت نشان داد که این ادعای فورد خیلی هم معتبر نیست، حداقل موقعی که مجبور است اتاقی را یدک بکشد.

در این تست، مشخصات اتاق یدک به کامپیوتر وانت فورد داده شد و پردازشگر این وانت تخمین زد که با این مقدار بار باتری می تواند تا 147 مایل را طی کند، اما بعد از گذشتن از 102 مایل سامانه هشدار خودرو نشان داد که به جایگاه بعدی نمی رسد،‌ و مجبور به بازگشت به جایگاه قبلی شارژ شد و هنگام رسیدن به جایگاه فقط 9 درصد از شارژ باتری باقی مانده بود.

سییرا با باک 24 گالنی [90 لیتری] تخمین زد که با اتاق یدک تا 264 مایل امکان پیمایش وجود دارد. برخلاف اف-150 برقی جی ام سی سییرا تمام مسیر را بدون سوخت گیری طی کرد و به محل شروع بازگشت.

مشکل دیگری حین این تست مشخص شد که کسی به آن فکر نمی کرد. اکثر جایگاه های عمومی شارژ باتری خودروی در پارکینگ ها هستند که یک خودرو با اتاق یدک در آن جا نمی شود.

این مقایسه در فضای یوتیوب به خوبی نشان داد که هنوز فضای عمومی و زیرساخت ها برای جایگزین خودروهای بنزینی با برقی فراهم نشده است، هر چقدر هم که طرفداران خودروهای برقی دوست داشته باشند با سرعت مورد علاقه آنها کارها پیش برود. تا به حال فناوری های خودروهای برقی راهی طولانی را تا به اینجا پیموده اند، اما هنوز هم راهی طولانی تر در پیش دارند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است