قطعات خودرو

وزن بالای خودروهای برقی به یک خطر ایمنی بالقوه تبدیل شده است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، خودروهای برقی به خاطر استفاده از پیشرانه‌ها و باتری‌های سنگین‌ وزن ریسک ایمنی جاده‌ها را بالای حد معمولی برده‌اند. در کنار این مورد باید به تعداد نسبتاً زیاد خودروهای شاسی‌بلند و وانت پیکاپ با قوای محرکه برقی اشاره کنیم که ابعاد بزرگی دارند.

 

تعداد رو به رشد شاسی بلندها و وانت پیکاپ های برقی در آمریکا یک خط بالقوه برای خودروهای درون‌سوز کوچک‌تر و سبک‌تر محسوب می‌شود. این را اداره ملی ایمنی حمل‌ونقل آمریکا می‌گوید. این اداره در حال بررسی تأثیر احتمالی خودروهای برقی سنگین‌وزن روی دیگر خودروها در زمان تصادفات است زیرا وزن برخی از شاسی بلندها و وانت پیکاپ های برقی در این کشور از ۴ تن هم عبور می‌کند. جنیفر هامندی رئیس این اداره می‌گوید:

من درباره ریسک بالای جراحت و مرگ تمامی کاربران جاده‌ای به خاطر تولید خودروهای بزرگ‌تر و قوی‌تر از جمله خودروهای برقی نگران هستم. ایمنی مخصوصاً زمانی که درباره سیاست‌های حمل‌ونقل و تکنولوژی‌های جدید صحبت می‌کنیم نمی‌تواند نادیده گرفته شود

 

 

در دسامبر ۲۰۲۲ ریویان R1T به اولین وانت پیکاپ برقی تبدیل شد که بالاترین امتیاز ایمنی IIHS آمریکا را دریافت می‌کند؛ اما این موسسه نگرانی‌های خود درباره تست تصادف ریویان و فورد F-150 را اعلام کرد چراکه نیروهای وارده به دو خودرو بالا بوده‌اند و دلیل آن وزن بالای خودروهای برقی اعلام شده است.

این موسسه همچنین می‌گوید تست شاسی بلندها و وانت پیکاپ های برقی در مراکز تست کنونی یک چالش به شمار می‌رود. خانم هامندی در کنفرانس خبری خود گفته که وزن بیشتر این خودروها به خاطر مجموعه باتری‌های آن‌هاست.

 

او خاطرنشان می‌سازد فورد F-150 لایتنینگ ۹۰۰ تا ۱۳۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه بنزینی معادل خود بوده درحالی‌که فورد موستانگ مک ای و ولوو XC40 نیز تا سی درصد سنگین‌تر از نسخه‌های درون‌سوز معادل خود هستند.

 

او می‌گوید این اضافه‌وزن تأثیر قابل‌توجهی روی ایمنی تمامی کاربران جاده خواهد داشت.

 

رئیس اداره ملی ایمنی حمل‌ونقل آمریکا اظهار می‌دارد از تلاش‌های دولت بایدن برای کاهش آلایندگی خودروها حمایت می‌کند اما درباره تأثیر بالقوه خودروهای برقی روی ایمنی جاده‌ای نگران است. او می‌گوید:

ما باید مراقب باشیم که عواقب ناخواسته‌ای ایجاد نکنیم. این عواقب شامل فوتی‌های بیشتر در جاده‌ها هستند. ایمنی را نباید نادیده گرفت

 

یافته‌های این اداره توسط یک مرکز ایمنی خودرویی غیرانتفاعی در واشنگتن آمریکا نیز حمایت شده است. مدیر این موسسه می‌گوید تقاضای مصرف‌کنندگان برای دستیابی به ماشین های برقی با شعاع حرکتی بیشتر منجر به استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر و سنگین‌وزن‌تر شده است. او می‌گوید باتری‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر باعث ایجاد آسیب بیشتری می‌شوند. در واقع این یک مسئله ساده جرم و سرعت است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است