قطعات خودرو

پیکاپ‌های چینی در ایران به قیمت غول‌های دو کابین ژاپنی!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، خودرو کی ام سی T۸ از جمله پیکاپ‌هایی بود که در این مدت توانست تقاضای خوبی در بازار ایران به خود اختصاص دهد؛ این خودرو در حال حاضر نزدیک به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در بازار ایران قیمت خورده‌است.  بعد از آنکه کرمان موتور، تولید لیفان را در سال ۱۳۹۹ به خودروسازان بم سپرد، سری جدید محصولات جک را در همان سال به ایران آورد که پیکاپ جک T۸ یکی از آنها بود. البته از آنجایی که هم پیکاپ‌های چینی برای رابطه با خودروسازان ایرانی دچار مشکل نشوند و هم اینکه مونتاژ خودروها در زمان تحریم، متوقف نمشود، کرمان موتور دست به معرفی برند جدیدی بنام KMC زد. بنابراین جک تی۸ نیز با نام جدید کی‌ام‌سی تی۸ در ایران عرضه شد.

 

پیکاپ T۸ محصول سال ۲۰۱۸ بازار چین است. البته جک در مدل ۲۰۲۱ فیس‌لیفت این پیکاپ را با نام T۸ PRO نیز عرضه کرده که فعلا خبری از آن در کشورمان نیست. جک T۸ از سیستم جناغی دوبل با فنر مارپیچ در تعلیق جلو و سیستم فنر تخت در تعلیق عقب بهره می‌برد. داشتن زاویه حمله ۳۰ درجه‌ای و زاویه فرار ۲۳ درجه‌ای، به خوبی می‌تواند آفرودر بودن T۸ را ثابت کند.

پیکاپ‌های چینی در ایران به قیمت غول‌های دو کابین ژاپنی!

در کنار این پیکاپ محبوب در بازار ایران، پیکاپ G۹ محصول جدید گروه بهمن قرار است معرفی شود که در بازار چین نسخه فول آپشن و لو آپشن آن اختلاف قیمت ۲۶۰ میلیونی دارند. G۹ نخستین پیکاپ فول سایز در بازار چین است. خودرویی که ZX Auto از پسوند ۱۹۴۹ برای آن استفاده کرده تا میزان وابستگی به آن را بهتر درک کنیم. G۹ را می توان برادر بزرگ کاپرا نامید. خودرویی که در نبود نیسان پیک آپ و سایر رقبای قدیمی و ارزشمند برای مدتی کوتاه توانست به فروش مناسبی برسد.

 

زیر درب موتور این پیکاپ چینی خبری از موتور ۵ لیتری Ti-VCT هشت سیلندر ۴۰۰ اسب بخاری فورد F۱۵۰ نیست! بلکه G۹ تمام تلاش خود را کرده تا بلکه در ظاهر بتواند شباهتی به اسطوره پیکاپ های آمریکایی داشته باشد.

به عنوان یک کپی باید عنوان کرد که کار ZX Auto چندان بد از آب در نیامده است. اما مسئله اصلی این است که موتور این خودرو چهار سیلندر ۱۹۶۷ سی سی توربوشارژ بوده و نهایت قدرت آن به ۱۹۴ اسب بخار در می رسد. بماند که برخی از رسانه ها در تلاش هستند تا آن را ۲۰۰ اسب بخاری معرفی کنند!

 

گمانه زنی ها حاکی از آن است که این خودرو قرار است در ایران نزدیک به ۲ میلیارد تومان خرید و فروش شود.

پیکاپ‌های چینی در ایران به قیمت غول‌های دو کابین ژاپنی!

پیکاپ‌های چینی در حالی در ایران با نرخ‌های نجومی خرید و فروش می‌شوند که در بازارهای جهانی پرچمدارهای غول‌های خودروسازی به این قیمت‌ها خریداری می‌شوند!

 

تویوتا توندرا از جمله این پرچمداران است که با کیت افزایش ارتفاع جدید TRD به دنبال جلب نظر مشتریان است. این کیت قیمت ۳۹۹۵ دلاری دارد و می‌توان آن را به ‌عنوان آپشن فابریک قابل‌نصب در نمایندگی سفارش داد. کیت یاد شده شامل قطعاتی همچون فنرهای پیچشی جدید در جلو، شوک‌های بیلشتین و بازوهای کنترل بالایی راش خواهد بود.

 

تویوتا توندرا ۲۰۲۳ فول سایز اکنون با پکیج SX جدید روانه بازار خواهد شد. این پکیج فقط برای تریم‌های SR۵ توندرا تک و دو دیفرانسیل قابل سفارش بوده و مواردی چون تریم مشکی دستگیره درها، سپر عقب و نشان‌های روی بدنه به همراه رینگ‌های ۱۸ اینچی با طرح خاکستری تیره را به همراه دارد. همچنین طراحان برای کابین این نسخه نیز به جای تریم نقره‌ای از عناصر مشکی استفاده کردند.

 

مشتریان می‌توانند تویوتا توندرا ۲۰۲۳ را با پنج تریم اصلی SR، SR۵، لیمیتد، پلاتینیم و ۱۷۹۴ سفارش دهند. ضمن این که امکان سفارش مدل TRD Pro یا مدل جدید کپستون نیز وجود خواهد داشت. این پیکاپ غول پیکر از لحاظ فنی تغییر پیدا نکرده و همانند گذشته از موتور ۶ سیلندر توئین توربو و ۶ سیلندر توئین توربو هیبریدی روانه بازار خواهد شد.

 

موتور هیبریدی از قدرت بیشتری بهره می‌برد و می‌تواند قدرتی برابر با ۴۳۷ اسب بخار را به تولید برساند. یک گیربکس۱۰ سرعته اتوماتیک نیز به شکل استاندارد قدرت تولیدی از این دو پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل خواهد کرد.

 

این خودرو در بازار جهانی کمی بیشتر از ۳۷ هزار دلار قیمت دارد که با دلار ۴۵ هزار تومانی نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد!

پیکاپ‌های چینی در ایران به قیمت غول‌های دو کابین ژاپنی!

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است