قطعات خودرو

پیکاپ L7 پلاس محصول جدید دیار خودرو چه مشخصات فنی دارد؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، سگمنت پیکاپ‌ها در ایران در گذشته نه چندان دور بسیار مهجور مانده بود اما در چندسال اخیر سیل از خودروهای پیکاپ مختلف و با برندهای متنوع روانه بازار کشورمان شدند. این خودروها در نگاه اول از نظر توان پیشرانه، ابعاد و مشخصات فنی به هم شباهت زیادی دارند و با توجه به بازه قیمتی در نظر گرفته شده برای این محصولات تجاری سبک، پیکاپ‌های جدید در سطح قیمتی متوسط و به بالا قرار دارند و حتی در بعضی از نمونه‌ها به عنوان محصول رده بالا و پریمیوم شناخته می‌شوند و این موضوع کار را برای خریداران پیکاپ وانت‌ها با جنبه درآمدزایی و تجاری سخت می‌کند. در این بین محصول جدید شرکت دیار خودرو با نام پیکاپ L7 پلاس بخش متفاوتی از بازار را هدف گرفته است.

 

پیکاپ L7 پلاس دیارخودرو، درشت هیکل و عضلانی بر پایه پیکاپ‌های آمریکایی

محصول پیکاپ L7 پلاس دیارخودرو از تولیدات تجاری سبک برند Keyton چین است که با همکاری دیار خودرو به ایران آمده است. استفاده از یک پلتفرم موفق، فضای بار مناسب و یک کابین 4 نفره، در کنار یک پیشرانه ای با توان مناسب و سیستم دو دیفرانسیل پیکاپ جدید دیارخودرو را به گزینه معقول در رده خودروهای کاربردی و اقتصادی تبدیل می‌کند. همچنین شباهت غلیظ ظاهری به پیکاپ های آمریکایی از مواردی است که شاید مخاطبان را برای خرید قلقک می‌دهد.

 

نمای ظاهری پیکاپ L7 پلاس دیارخودرو

 

 

نمای ظاهری، یک پیکاپ آمریکایی کلاسیک با مشخصات کاملا چینی

وجود یک جلوپنجره بزرگ و طراحی چراغ های آن طراحی ظاهری L7پلاس را از رقبای موجود متمایز می‌کند. چراغ‌های روشنایی در روز به نمای جلوی خودرو چهره مدرن‌تری را می‌بخشد. چراغ های راهنما بر روی آینه ها تعبیه شده اند. بنظر می‌رسد چهره آمریکایی مانند این پیکاپ بزرگ برای مشتریانی که قصد استفاده از این خودرو برای باربری را ندارند و تنها به صرف علاقمندی به خودروهای پیکاپ و دو دیفرانسیل به سمت خرید این خودروها می‌روند، پیکاپ L7پلاس دیارخودرو نیز گزینه مناسبی است. یک درب موتور برجسته و عضلانی، چهره قدرتمند این محصول را تکمیل می‌کند. در بخش نمای جانبی و عقب این پیکاپ به بسیاری از محصولات حاضر شباهت دارد. داخل سطح فضای بار جهت جلوگیری از آسیب، با یک جنس محافظ خاص پوشیده شده تا مانع از هرگونه ضربه و خط و خش شود.

 

فضای بار مناسب در مقایسه با رقبا

اولین مدل پیکاپ L7 پلاس با گیربکس دستی عرضه خواهد شد. بدون در نظر گرفتن وانت های شهری سبک و قیمت اقتصادی آن‌ها، پیکاپ‌های بزرگ جثه تر در بازه قیمتی یک میلیارد به بالا قرار می‌گیرند و ارزان‌ترین پیکاپ صفرکیلومتر موجود با طول 5,3 متر و فضای باری در ابعاد 1,4 در 1,6 متر دارد و پیکاپ دیار خودرو در بین رقبای مجهز به دنده دستی با طول بیشتر و ابعاد فضای بار مناسب به عنوان یکی از دو گزینه قابل توجه قرار می‌گیرد و فضای مناسب را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

 

نمای جلویی پیکاپ L7 پلاس

 

 

پیشرانه به روز و قابل اعتماد

محصولات پیشین دیارخودرو از جمله وینگل 3 و 5 به پیشرانه سری 4G69 میتسوبیشی مجهز بودند اما در سال 2017، شرکت میتسوبیشی پیشرانه سری 4K2 را توسعه داده که یکی از نسخه های تنفس طبیعی آن با نام 4K22D4M با حجم 2.4 لیتر و به صورت تنفس طبیعی نیرو بخش پیکاپ L7 پلاس است. پیشرانه جدید میتسوبیشی از سرسیلندر بهبود یافته جدید در کنار تکنولوژی زمان بندی هوشمند سوپاپ میتسوبیشی یا MIVEC بهره می برد. حدکثر توان L7پلاس با این پیشرانه به 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 230نیوتون متر روی دور موتور 4000 می رسد و نیرو و گشتاور تولیدی به کمک یک گیربکس 5 سرعته دستی به هر دو محور منتقل می‌شود.

 

فضای داخلی پیکاپ L7 پلاس

 

 

عملکرد فنی مناسب در مقایسه با رقبا

وزن خالص پیکاپ L7 پلاس 1865 کیلوگرم است و با این مشخصات فنی پیکاپ دیار خودرو به ازای هر کیلوگرم، 0.08 اسب بخار قدرت در اختیار دارد. در مقایسه با ارزان ترین پیکاپ بازار در این سگمنت که از پیشرانه سری 4 G69 با حداکثر توان 124 اسب بخار بهره می‌برد و به ازای هر کیلوگرم از وزن خالص، 0.07 اسب بخار قدرت در اختیار دارد، توان بیشتری در اختیار دارد. در مقایسه با گزینه های مجهز به توربوشارژر موجود که وزن خالص آن به حدود 2 تن می‌رسد و توان 170 اسب بخاری یکی از این پیکاپ ها نسبت مشابهی از وزن و قدرت با L7 پلاس را به نمایش می گذارد لذا از نظر عملکردی، L7 پلاس روی کاغذ تفاوت زیادی با پیکاپ های کمتر از 200 اسب بخاری بازار ندارد و می توان پاسخگوی نیاز وزن ناخالص 3.1 تُنی خود باشد. پیکاپ L7 Plus همانند عمده رقبای همرده‌اش در بازار از چرخ هایی با ابعاد 265/65R17 بهره می برد و زاپاس آن نیز از نوع رینگ استیل فول سایز است.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است