قطعات خودرو

چرا اختراع جدید ماهله (Mahle) انقلابی در ساخت موتور‌های الکتریکی است؟

در صنعت خودرو پیش از این فقط موتور‌های خودرو‌های مسابقه‌ای به بازده کلی بالای ۹۵ درصد رسیده بودند. در موتور الکتریکی ساخت شرکت ماهله این بازده به لطف انتقال قدرت القایی بدون سایش حاصل می‌شود که می‌توان در همه خودرو‌ها از آن استفاده کرد.

شرکت ماهله در حال ساخت نوع جدیدی از موتور الکتریکی بدون آهن‌ربا است که نیازی به عناصر خاکی کمیاب ندارد، این امر نه‌تنها سازگاری بیشتری با محیط‌زیست دارد بلکه از نظر هزینه‌ها و امنیت منابع نیز مزایایی را به‌همراه دارد. ویژگی اصلی موتور جدید انتقال قدرت القایی بدون تماس است که به موتور اجازه می‌دهد بدون سایش و با کارایی عالی در سرعت‌های بالا عمل کند؛ بنابراین ماهله (Mahle) موفق به ترکیب نقاط قوت مختلف موتور الکتریکی در این محصول شده است.

پیشرفتی جدید برای استفاده در همه خودرو‌ها

این پیشرفت جدید به‌راحتی می‌تواند در همه خودرو‌های تجاری مورد استفاده قرار گیرد. مایکل باریک، رییس هیات مدیره ماهله  می‌گوید: «با طراحی و ساخت موتور الکتریکی جدید، ما به مسئولیت خود به‌عنوان شرکتی با عملکرد پایدار عمل می‌کنیم. این موتور الکتریکی نه‌تنها از منظر ژئوپولیتیک بلکه با توجه به استفاده مسئولانه از طبیعت و منابع نیز پتانسیل زیادی را ارائه می‌دهد.»

محصولی با بازدهی فوق‌العاده و هزینه‌ای پایین

دکتر مارتین برگر معاون تحقیقات شرکت می‌گوید: « قطعا موتور الکتریکی ما می‌تواند به‌عنوان پیشرفتی بزرگ شناخته شود زیرا چندین مزیت را فراهم می‌کند که هنوز در محصولی از این نوع ترکیب نشده‌اند؛ درنتیجه ما می‌توانیم محصولی با بازدهی فوق‌العاده و با هزینه‌‌ای پایین به مشتریان خود ارائه دهیم. موتور جدید بسیار کارآمد است و این مزایا را زمانی که خودرو‌ها در ترافیک جاده‌ای حرکت می‌کنند، نشان می‌دهد.»

این موتور الکتریکی جدید از دوام بالایی برخوردار است زیرا انتقال لازم جریان الکتریکی بین قسمت‌های چرخان و قسمت‌های ثابت در داخل موتور بدون تماس صورت می‌گیرد و در نتیجه بدون سایش است و این باعث می‌شود موتور برای طیف وسیعی از کارکرد‌ها مناسب باشد. در طول توسعه طرح، ماهله از شبیه‌سازی ابتکاری استفاده می‌کند که در آن طرح‌های مختلف موتور بر روی پارامتر‌هایی مختلف تنظیم می‌شوند تا زمانی‌که حالت بهینه پیدا شود؛ این روش به‌طور قابل‌توجهی نسبت ‌به فرایند‌های معمولی سریع‌تر و ارزان‌تر است.

منبع: mahle.com

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است