قطعات خودرو

چرا برخی همکاران موفق ترند؟ / امیرحسن صیرفی توضیح می‌دهد

چرا همه درها به روی بعضی ها بسته است؟

چرا اتحادیه ها نمی توانند به اعضای خودشان کمک شایانی بکنند؟

چرا مشکلات درون صنفی حل نمی شود؟

پاسخ به سوالاتی از این دست می تواند از منظر روانشناسی فردی یا اجتماعی پاسخ داده شود. می توان به این سوالات از جنبه تقدیرگرایی پاسخ داد و می تواند با نگاه انتقادی وتلخ با آن ها مواجه شد. اما یک از جنبه دیگری هم می توان به موضوع پرداخت، جنبه ای که شامل واکاوی قانون و عمل ما و تسلط بر هردو باشد.در این جا می توانیم به سه ضلع جادویی مثلت عمگرایی توجه کنیم: قانون، دانش؛ تجربه

قانون

قانون نظام صنفی ما پر است از ظرفیت هایی که از آنها اصلاً استفاده نشده یا اینکه بطور مطلوب برای ارتقای صنف و بهبود فضای کسب و کار اعضای آن بهره برداری نشده است. یکی از این فرصت ها که به دلیل فشار شرایط سخت دو سال گذشته اتحادیه از آن استفاده کرده و نتاج مطلوبی هم برای اعضایش بدست آورد. تشکیل کمیسیون اقتصادی مطابق بند «ط» ماده 30 قانون نظام صنفی است.

دانش

مدیریت کسب و کارهای صنفی نیز مانند شرکت های بزرگ نیازمند استفاده از تفکرات، روش ها  و راهبردهای علمی است. دیگر نمی توان با روش های سنتی صرفا قیمت خرید را بعلاوه یک سود مشخص کرد و کالا را فروخت. فضای رقابتی به حدی شدید شده که کسبه نیازمند شناخت و بکارگیری مدل های جدید کسب و کار هستند تا بتوانند دوام بیاورند.

تجربه

عنصر تجربه همیشه اهمیت داشته است. حتی در الگوهایی پیشرفته مدیریت،  تجربه جایگاه ویژه ای دارد به زبان خودمانی تجربه «فوت کوزه گری» است والبته اهمیت والایی دیگری نیز دارد که عبارت از پختگی (تسلط بر فکر و احساس) است.اکنون به دلیل شرایط سخت اقتصادی که همه ما از آن رنج می بریم نیازمند بکارگیری این مثلث هم در سطح کسب و کارهای شخصی خودمان هستیم و هم در سطح مدیریت صنف.

در شرایط سخت حاصل از شیوع ویروس کوید-19 و همچنین تحریم های ظالمانه و ناعادلانه تحمیل شده بر  کشورمان چاره ای نداریم جز استفاده بهینه از منابع داخلی کشور که البته شاید این اجبار ما را به خود آورد و فرصت های مغفول مانده را برای آینده عملیاتی کند. هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان قطعات خودرو وماشین آلات تهران با کمک اتحادیه های سایر شهرها که مسئولیت سرپا نگهداشتن ناوگان 22 میلیونی خودروی کشور را به عهده دارد نمی تواند بدون دانش، استفاده مدبرانه از ظرفیتهای قانون نظام صنفی و تجمیع تجارب اعضای خود این بازار را در تلاطم های داخلی و بیرونی به سلامت به ساحل برساندامیداست فرآیند بکارگیری نخبگان صنفی در اتحادیه تسهیل و روشمند شود، توجه حداکثری به دانش و قانون به عنوان دو ضلع دیگر مثلث طلایی کارآیی و اثر بخشی نهادینه شود در این وضعیت مسلماً به حدمطلوبی از بهره وری نیزدست خواهیم یافت.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است