قطعات خودرو

چرا درب خودرو قفل یا باز نمی‌شود؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای اینکه خودرو قابل استفاده و از طرفی ایمن باشد، باید تمام در‌های خودرو نیز به طور ایمن بسته شوند. این بسته بودن از سرنشینان در حین رانندگی محافظت می‌کند و همچنین تضمین می‌کند که وسایل داخل خودرو نتوانند هنگام حرکت غلت بزنند یا از خودرو بیفتند.

اگر درب خودرو به درستی باز و بسته نشود و یا قفل بماند، احتمالاً مسدود شده است. باز نشدن قفل را می‌توان به کلید برقی که در اکثر خودرو‌های مدرن امروزی استفاده می‌شود، فیوز سوخته یا سیم کشی معیوب مرتبط کرد. همچنین ممکن است اتصال مکانیکی که دستگیره‌ها را به چفت متصل می‌کند شکسته یا گیر کرده باشد.

یکی از گیره‌های پلاستیکی شکست و میله از بین رفت، ضربه زن یا رله درب خراب شده است و یا سیلندر قفل درب آسیب دیده است.

برای رفع این مشکل یک مکانیک سیار درجه یک به خانه یا محل کار بیاورید تا منبع و علت مشکل قفل درب را مشخص کند و سپس گزارش بازرسی دقیقی را ارائه می‌دهد که شامل محدوده و هزینه تعمیرات لازم است.

بدون امنیت ارائه شده توسط در‌هایی که قفل می‌شوند یا راحتی در‌های باز می‌شوند، ماشین برای هیچ کس چندان کاربردی نخواهد بود. با بسته شدن درب، چفت با گیره برخورد می‌کند و در اطراف آن بسته می‌شود. این درب را تا زمانی که دستگیره را بکشید محکم بسته نگه می‌دارد.

با این کار قفل باز می‌شود و درب روی یک لولا (یا مجموعه‌ای از لولاها) باز می‌شود البته این فقط در صورتی کار می‌کند که گیره در شرایط کار خوب باشد و گیره نیز در وضعیت خوبی باشد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است