قطعات خودرو

چری تیگو ۹ معرفی شد؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند لوکس چینی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، بزرگ‌ترین خودروی تولیدی چری با نام تیگو ۹ عرضه می‌شود. موتور ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۲۵۴ اسب بخار، روی این مدل ارائه خواهد شد.

 

از دیدگاه کیفیت فنی و حضور در بازار جهانی، چری به عنوان یکی از خودروسازان سطح اول چین شناخته می‌شود. این برند با زیرمجموعه‌های متنوع، انواع خودروهای سواری، شاسی‌بلند و هاچبک را در کلاس‌های مختلف تولید می‌کند. در ایران، شرکت مدیران خودرو نمایندگی رسمی چری را در اختیار دارد و مدل‌های متنوع این برند را طی سال‌های اخیر مونتاژ کرده است.

 

چری از سال ۲۰۱۸ با تولید تیگو ۸، به کلاس کراس‌اورهای اندازه بزرگ وارد شد. باتوجه به فروش بسیار خوب انواع خودروهای این برند در چین و کشورهای امریکای جنوبی، فرصت مناسب برای اضافه شدن یک خودروی جدید به سبد محصولات چری وجود دارد و حالا این شرایط با عرضه‌ی تیگو ۹ تغییر خواهد کرد.

 

جدیدترین شاسی بلند چری با طول ۴۸۲۰ میلی‌متر، عرض ۱۶۹۰ میلی‌متر، ارتفاع سقف ۱۹۳۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۸۲۰ میلی‌متر تولید می‌شود.  تیگو ۹ در مقایسه با تویوتا پرادو ۲۰۲۲، طول مشابه دارد اما از نظر عرض و  ارتفاع و فاصله محورها، کمی بزرگ‌تر است.

موتور ۲ لیتر توربوشارژ چری، ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۱ نیوتن‌متر گشتاور دارد. بعضی رسانه‌های چینی، ۲۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن‌متر را برای تیگو ۹  پیش‌بینی کرده‌اند. شرکت سازنده ادعا می‌کند نهایت سرعت ۲۰۵ کیلومتر برساعت، گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل برای این خودرو ارائه می‌شود.

چری تیگو 9 نمای اصلی

طراحی جدیدترین کراس‌اور چری، ترکیبی از سبک شاسی‌بلند بی‌ام‌و X7  و رنجرور به نظر می‌رسد. حالت چراغ‌ها و خطوط عمودی در جلوپنجره، خودروهای پهن‌پیکر آلمانی را تداعی می‌کند. نمای جانبی و پشت تیگو ۹ نیز، شباهت‌هایی به محصولات مدرن لینکلن دارد.

در کابین، ۲ نمایشگر پیوسته با ابعاد ۱۲/۳ اینچ نصب شده‌اند. این خودرو مجهز به چرخ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچ، سیستم صوتی باکیفیت از برند سونی، چراغ‌های LED و امکان سفارش سه ردیف صندلی تولید خواهد شد. چری اعلام کرده است نسخه‌ی پلاگین هیبرید تیگو ۹ نیز سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود.

نمای داخلی تیگو 9

در مدل‌های مختلف تیگو ۹ ، کروز کنترل هوشمند با ترمز اضطراری، حرکت آرام در سرازیری، حفظ خودرو در شیب، اتوهُلد، کنترل کشش، کنترل پایداری، دستیار حرکت در ترافیک و هشدار حرکت بین خطوط، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری، سنسور نور، حسگر باران، چرخش روشنایی جلو به طرفین، فرمان برقی، صندلی‌های چرم با تنظیم برقی در جلو، دو کانال تهویه اتوماتیک، دوربین عقب، دید ۳۶۰ درجه، شش کیسه هوا، کول باکس، شارژر بی‌سیم، درب صندوق برقی و سانروف پانورامیک وجود دارند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است