قطعات خودرو

کارشناس پلاستیکی!

محمدحسین فرهنگی در برنامه «تهران 20»، درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو، گفته است: هرچند بیشتر نمایندگان  با مصوبه آزادسازی واردات خودرو موافق هستند اما من معتقدم که تولید داخل را نباید رها کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدهای داخل و ملاحظات مربوط به ایشان را باید در نظر داشت، افزود: اکنون نزدیک به پنجاه هزار نفر نیروی کار در دو خودروسازی مطرح کشور و در زیرمجموعه های آنان مشغول به کار هستند. اما تولید کنونی، برابر تمام ظرفیت آن ها نیست. با توجه به آمارهای کارشناسی‌های انجام شده، ظرفیت تولید خودروسازان یک میلیون و پانصد هزار دستگاه است، درحالیکه میزان تولید سالانه آن‌ها به یک سوم این تعداد نیز نمی‌رسد.

آقای فرهنگی چه کسی این آمار کارشناسی شده را به شما داده است؟ چطور ممکن است عضو کمیسیون صنایع باشید و ندانید که تولید خودرو در کشور نزدیک یک میلیون دستگاه است؟ کارشناسان مورد اعتماد شما چه کسانی هستند که نمی‌دانند یا به شما نمی‌گویند فقط نیروی کار دو خودروساز بزرگ کشور دو برابر آمار شما هستند؟ کاش فرموده بودید که تعداد خودروهای وارداتی کشور چقدر است تا این چرخه آماری کامل می‌شد.

آقای فرهنگی فکر کنید دکمه‌های زیر دست شما در مجلس برای دادن رای موافق و مخالف؛ همان دکمه‌های ماشین اعدام هستند. قبل از زدن دکمه اول مطمئن شوید که فرد مقابل‌تان مجرم و مستحق اعدام است؛ بعد اقدام کنید. چون با هر رای ناصواب شما عده‌ی زیادی در حلقه‌های خدماتی، توزیعی، فنی و البته تولیدی شغل، زندگی، امید و آینده خود را از دست می‌دهند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *