قطعات خودرو

کاسبی در انبار باروت

سید مهدی موسوی ؛شهردار ناحیه یکمنطقه  12 شهرداری تهران

   بازار تهران در پاساژها و مراکز تجاری و واحدهای صنفی شبیه انبار باروت است که هر لحظه امکان انفجار و فاجعه انسانی می‌رود. در چنین شرایطی کسبه و کارگرهای صنفی مشغول فعالیت و کاسبی هستند.

شهرداری تهران طبق قانون به تنهایی نمی‌تواند برای این معضل خطرناک تاثیر گذار باشد و مستلزم همکاری سایر نهادهای ذیربط می باشد.

در این رابطه طی مذاکره حضوری و ابلاغ اخطاریه‌های ایمنی واحدهای صنفی را به استفاده و تجهیز واحدهای خود به امکانات آتش نشانی و ایمنی ترغیب می نماید که توفیقات خوبی در این خصوص حاصل شده است.

طبق قانون نظام صنفی و آیین نامه های اجرای آن، اتاق اصناف تهران یکی از مسئولان اصلی ایمن‌سازی واحدهای صنفی است، هرچند تلاش‌هایی در مقاطع مختلف داشته اند اما چندان موثر نبود.

 اصلی‌ترین مشکلی که موجب شده تا ایمن سازی با شکست مواجه شود صاحبان پاساژها ومراکز تجاری هستند که مالکیت اکثر آنها با مشکل حقوقی مواجه اند.

ساماندهی دست‌فروشان

به طور قطع اگر شغل پایدار و مستمر  وجود داشته باشد و نهادها و سازمان ها به وظیفه قانونی خود عمل کنند، دستفروشی وجود نخواهد داشت.

حسب مساعدت شهردار محترم تهران و طبق توافق حاصله با شرکت ساماندهی شهر تهران، منطقه 12شهرداری تهران پاساژ پروانه را در روزهای پنجشنبه وجمعه برای ساماندهی  و فروش دستفروشان در نظر گرفت تا اینکه کرونا آمد و فعلا تعطیل شد.

 چاره نهایی کار ساماندهی منظم دستفروشان را ، باید در اقتصاد جستجوکرد.

ضدعفونی معابر وهمکاری اتحادیه

بعد از شیوع کرونا ناحیه 1 شهرداری منطقه 12 تهران همگام و همسو با سایر نهادهای مسئول و  با همکاری اتحادیه های صنفی در سه شیفت نسبت به ضد عفونی معابر و واحدهای صنفی اقدام نموده است که تا ریشه کنی قطعی ویروس منحوس به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

شیوع کرونا باعث تنگ تر شدن حلقه ارتباطی اتحادیه با نواحی مختلف شهردای شده است و امیدواریم این ارتباط دوسویه منجر به نظام مندی واحدهای صنفی شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *