قطعات خودرو

کراس اوور دانگ فنگ ۵۸۰ مدل ۲۰۲۳ با قیمت حدود 28 هزار دلار در روسیه

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، در حال حاضر بازار روسیه تحت سلطه خودروهای چینی قرار دارد که هر سال بیشتر و بیشتر می‌شوند. یکی از آن‌ها دانگ فنگ ۵۸۰ مدل ۲۰۲۳ است که به تازگی با قیمت بین ۱.۹ تا ۲.۲ میلیون روبل در روسیه عرضه شده است.

 

 

طراحی

در جلوی خودرو شاهد چراغ‌های کشیده با لبه‌های تیز هستیم. در بین آن‌ها یک جلوپنجره با خطوط شبکه‌ای مورب قرار دارد. خطوط بدنه برجسته و پوشش‌های پلاستیکی از مشخصه‌های اصلی در طراحی بدنه این مدل هستند. در عقب هم شاهد اسپویلر اسپورت، لوله‌های اگزوز بزرگ و چراغ‌های عقب به هم پیوسته هستیم.

 

در کابین از قطعات تزیینی شبیه چوب طبیعی استفاده شده است. نمایشگر لمسی ذوزنقه‌ای سیستم چندرسانه‌ای درست در بالای کنسول جلو نصب شده است. در سمت چپ فرمان با کلیدهای تنظیم آپشن‌های مختلف و همچنین یک پنل ابزار دیجیتال با نور پس‌زمینه قرار دارد.

 

نسخه‌های مختلف دانگ فنگ ۵۸۰ مدل ۲۰۲۳ به شرح زیر هستند:

 

کامفورت

دلیل انتخاب نام این نسخه، امکانات راحتی و ایمنی فراوانی است که فراهم می‌کند. این تجهیزات شامل چرخ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، فرمان دارای دکمه‌، صندلی‌های مجهز به گرمکن، سیستم تهویه، سیستم صوتی آکوستیک با شش بلندگو، آینه دید عقب با سیستم تنظیم نور خودکار، سیستم ضدسرقت، آینه‌های بغل مجهز به گرمکن، ترمز دستی الکترونیکی، حسگرهای پارک، سیستم مسیریابی داخلی، نمایشگر لمسی و دو کیسه هوا هستند.

 

این نسخه با قیمت ۱.۹ میلیون روبل عرضه می‌شود.

 

لاکچری

این مدل شامل همان تجهیزات نسخه قبلی است، اما امکانات زیر را نیز دارد:

 

سانروف، نمایشگر چندرسانه‌ای بزرگتر، سیستم کنترل سرعت، کیسه هوا برای سرنشینان عقب، امکان ورود به خودرو بدون کلید، دکمه استارت.

 

این مدل با قیمت ۲.۲ میلیون روبل قابل سفارش است.

 

دانگ فنگ ۵۸۰

 

 

مشخصات فنی

طول این مدل ۴.۷ متر، عرض آن ۱.۸ متر و ارتفاع آن ۱.۷ متر است. مدل پایه از یک موتور تنفس طبیعی ۱.۸ لیتری با توان ۱۳۲ اسب بخار و گشتاور ۱۷۵ نیوتن متر بهره می‌برد. این موتور در کنار یک جعبه‌دنده پنج سرعته دستی کار می‌کند. مصرف سوخت این پیشرانه ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. موتور ۱.۵ لیتری مدل دوم توان ۱۴۵ اسب بخار تولید می‌کند. مصرف سوخت این پیشرانه ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آم ۱۰.۶ ثانیه است.

 

ایمنی

با وجود اینکه دانگ فنگ ۵۸۰ یک کراس‌اوور نسبتاً ارزان است، اما تجهیزات ایمنی بسیار خوبی دارد. این امکانات شامل چندین کیسه هوا، امکان نصب صندلی کودک، حسگرهای پارک، سیستم کنترل سرعت، سیستم نظارت بر فشار تایرها، سیستم کنترل پایداری و ترمز ضدقفل هستند.

 

عملکرد آفرود

دانگ فنگ ۵۸۰ مدل ۲۰۲۳ برای رانندگی در سطح شهر طراحی شده است، و سیستم تعلیق نرم و ابعاد کوچکش این امکان را فراهم می‌کنند تا در تنگ‌ترین خیابان‌ها قابل استفاده باشد.

 

البته این بدان معنا نیست که این شاسی بلند قابلیت رانندگی آفرود ندارد. البته نمی‌توان از آن در جاده‌های آفرود صعب‌العبور استفاده کرد، اما از پس جاده‌های خاکی عادی برمی‌آید.

 

رقبا

رقبای اصلی این مدل مزدا CX- 5، تویوتا راو ۴، کیا اسپورتیج و هیوندای توسان هستند.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *