قطعات خودرو

کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، امروزه کروز کنترل تبدیل به آپشنی ضروری در خودروها شده زیرا راننده با استفاده از این سیستم خستگی کمتری را در رانندگی‌های طولانی تجربه می‌کند.

کروز کنترل چیست؟

 

کروز کنترل اجازه حرکت در یک سرعت ثابت را به دلخواه راننده می‌دهد و شما با فشار دادن چند کلید می‌توانید آن را فعال و پدال گاز را فراموش کنید.

کروز کنترل چگونه کار می‌کند؟

کروز کنترل سرعت حرکت خودروی شمارا با تنظیم وضعیت دریچه گاز کنترل می‌کند یعنی کروز کنترل دریچهٔ گاز را به‌جای فشار دادن یک پدال با یک کابل متصل به یک محرک کنترل می‌کند و سوپاپ، دریچه کنترل قدرت و سرعت موتور را با محدود کردن میزان هوا کنترل می‌کند یعنی با کنترل میزان هوای ورودی به محفظه احتراق به وظیفه‌اش عمل می‌کند.

کروز کنترل هوشمند از کجا آمد؟

اما در دهه ۱۹۹۰ به دلیل افزایش میزان خودروها به کروز کنترل به دست خودروسازان ژاپنی تغییر کرد و تبدیل به کروز کنترل هوشمند یا تطبیق‌پذیر شد که اولین بار بر روی مرسدس بنز کلاس اس نصب شد.

کروز کنترل هوشمند چیست؟

کروز کنترل هوشمند هیوندای

کروز کنترل هوشمند مشابه به کروز کنترل‌های معمولی سرعت خودرو را بر اساس سرعت موردنظر راننده تنظیم می‌کند اما با تفاوت اینکه این سیستم با سنسورهایی که در جلوی خودرو نصب شده سرعت خودروی شما را با خودروی جلویی تنظیم می‌کند. ازاین‌رو اگر فاصله خودروی شما با خودروی روبرو کم شود به راننده هشدار می‌دهد و اگر راننده نسبت به هشدار عکس‌العملی نشان ندهد از ترمزهای اضطراری استفاده می‌کند و سرعت خودرو را کم می‌کند.

کروز کنترل هوشمند

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است