قطعات خودرو

کیا سراتو مدل 2023 در راه بازار خودرو ایران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، شرکت کره‌ای کیا در حالی چهارمین نسل از سدان محبوب کیا سراتو را به بازار کشورهای جان معرفی می‌کند که بازار ایران مدت‌هاست از عرضه نسل جدید این محصول و دیگر خودروهای جدید کیا بی‌بهره است.

 

در سال 2017 و همزمان با توقف ورود خودروهای وارداتی به ایران نسل کیا سراتو نیز تغییر کرد اما از همان زمان دیگر کیا سراتو جدیدی وارد ایران نشد. کیا سراتو فیس لیفت از سری YD بازمانده آخرین نسل خودروهای وارداتی در کشور محسوب می‌شود.

همین عدم عرضه و توقف چندساله واردات خودرو باعث گردید که خودرو کیا سراتو 2017 با افزایش شدید، به عدد قیمتی حدود 2 میلیارد تومان در بازار آزاد برسد. با تصویب آیین‌نامه واردات خودرو و انجام روند واردات خودرو، نامه‌ای در خصوص ثبت شرکت کوشا خودرو به عنوان واردکننده خودروهای کیا، امید برای ورود نسل‌جدید کیا سراتو و دیگر محصولات برند محبوب کره‌ای زنده شد.

 

بنظر می‌رسد که خودرو کیا سراتو با قیمت مناسب و زیر 20 هزار یورو-بر اساس بند سقف یورویی ارزش خودرو برای واردات – اصلی‌ترین گزینه برای واردات به کشور باشد. محصولی که در کنار قیمت مناسب آن با مشخصات فنی قابل توجه و سطح آپشن عالی، بازار دل‌مرده و راکد خودروهای وارداتی ایران را شادابی تازه می‌بخشد.

 

 

نسل جدید کیا سراتو 2023 با کد BD از لحاظ چهره و طراحی ظاهری شباهت‌های زیادی با دیگر محصول لوکس کیا استنگر داشته و نسبت به نسل فعلی حاضر در ایران زمین تا آسمان تغییر کرده است. این خودرو از نظر شکل بدنه تغییر بسزایی را تجربه کرده و با کوتاه شدن درب صندوق عقب به یک خودرو فست‌بک شبیه شده است. چهره جدید کیا سراتو در نسخه فیس لیفت، اول تابستان 2021 با تغییرات جذاب معرفی شد. این خودرو در مدل جدید با لوگو تازه شرکت کیا هویت جدیدی را به خود می‌بیند. دماغه ببرمانند از دونسل قبل حفظ شده اما چراغ‌های جدید با 2 ردیف LED و چراغ‌های دیلایت و همچنین تغییرات در سپر جلو، جدید زرق و برق دیگر به نمای جلوی خودرو داده است. در نمای عقب نیز لوگو جدید، چراغ‌های ال ای دی سه‌بعدی شکل، طراحی جدید سپرهای عقب بر اساس زبان طراحی فعلی شرکت کیا، خودرو کیا سراتو 2023 را جذاب‌تر از قبل کرده است.

 

 

فضای داخلی کیا سراتو 2023 با نمایشگرهای مختلف چهره مدرن و بروزی را برای سرنشینان و راننده به ارمغان می‌آورد. در مدل فول‌آپشن کیا سراتو 2023 ، یک صفحه نمایش 10,25 اینچی میانی به عنوان سیستم مولتی‌مدیا و سرگرمی و همچنین یک صفحه نمایش 10,25 اینچی به عنوان صفحه ابزار روبروی راننده و پشت فرمان قرار گرفته است. اما نسخه پایه سراتو از صفحه نمایش‌های کوچکتر 8 اینچی در کنسول میانی و یک نمایشگر 4,2 اینچی برای صفحه ابزار راننده بهره می‌برد.

 

 

در میان خیل خودروها و پیشرانه‌های مجهز به توربوشارژر نکته مثبت دیگر این خودرو استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی با توان عملکردی مناسب است که خودرو کیا سراتو 2023 را به یک گزینه انتخابی خوب تبدیل می‌کند. 2 گزینه احتمالی برای پیشرانه کیا سراتو جدید وجود دارد. نسخه اول از یک پیشرانه 1,6 لیتری با حداکثر توان 126 اسب بخار و حداکثر گشتاور 154 نیوتون متر بهره خواهد برد که با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. یک پیشرانه 2 لیتری با حداکثر توان 152 اسب بخار و حداکثر گشتاورش به 192 نیوتون‌متر گزینه دوم برای کیا سراتو 2023 است. همان گیربکس 6 سرعته اتوماتیک موجود در نسخه 1,6 لیتری نیرو را به محور جلو انتقال می‌دهد. تفاوت 2 نسخه در شتاب و مصرف سوخت نمایان می‌شود. نسخه 2 لیتری صفر تا 100 کیلومتر را در 10,5 ثانیه‌ طی می‌کند و نسخه 1.6 لیتری نیز در 12 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر می‌رسد. مصرف سوخت کیا سراتو 2023 در سیکل ترکیبی 7,7لیتر برای نسخه 2 لیتری و 6,9 لیتر برای نسخه 1,6 لیتری در 100 کیلومتر ثبت شده است.از نظر ابعاد این خودرو بسیار به نسخه فعلی حاضر در بازار ایران شبیه بوده و تنها 7 سانتی‌متر در طول بیشتر شده است اما فاصله دو محور نیز تغییری نکرده و 2,7 متر فاصله دو محور این خودرو است.

 

 

از امکانات رفاهی خودرو کیا سراتو 2023 می‌توان به مودهای رانندگی، وجود دریچه هوا برای ردیف دوم صندلی ها، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، پدل شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، فضای بار حدود 502 لیتری، سنسور های عقب و جلو، ساسنروف، حافظه صندلی جلو، صندوق عقب هوشمند، گرم کن و تهویه صندلی های جلو، شارژر وایرلس و … اشاره کرد.

 

 

در مبحث ایمنی نسخه پایه کیا سراتو 2023 از امکانات خوبی برخوردار است. وجود سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز ی EBD و کنترل پایداری خودرو VSC ، کنترل فشار باد تایرها، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، دوربین عقب و کنترل کشش به کمک راننده می‌آیند تا حس بهتری را به سرنشینان منتقل کند. وجود ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای باعث حفظ ایمنی سرنشینان خودرو می‌شود. وجود تکنولوژی‌های جدید ایمنی در کیا سراتو 2023 در سطح بسیار بالاتری قرار دارد، فناوری درب فعال موتور از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در این خودرو است، درب موتور کیا 2023 در صورت برخورد با عابر پیاده از سرعت 25 تا 50 کیلومتر، از بخش انتهای کاپوت حدود 10 سانتیمتر بالاتر می‌آید و شدت ضربه به سر عابرپیاده را کاهش می‌دهد. همچنین وجود کروز کنترل تطبیقی‌ هوشمند، سیستم حرکت بین خطوط، سنسور تشخیص ترافیک جانبی و هشدار نقاط کور در زمان‌های مورد نیاز برای کاهش خطرات احتمالی به کمک راننده می‌آید. قیمت خودرو بر اساس آپشن‌ها و امکانات در تیپ‌های مختلف تغییر می‌کند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است