قطعات خودرو

کیا سلتوس ۲۰۲۲ در مقابل سوبارو کراس‌ترک ۲۰۲۲

به گزارش قطعات خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دو مدل از کراس اوور‌های زیرمجموعه کیا سلتوس ۲۰۲۲ و سوبارو کراس‌ترک ۲۰۲۲ هستند.

قیمت و ویژگی‌ها: کراس‌ترک با ۲۲ هزار و ۶۴۵ دلار به فروش می‌رسد و قیمت مدل پایه سلتوس LX هم از ۲۲ هزار و ۵۹۰ دلار شروع می‌شود.

سلتوس پایه به جای گیربکس دستی، یک گیربکس اتوماتیک، یک استریو با شش بلندگو و یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی دارد. افزودن گیربکس اتوماتیک همراه با چندین ویژگی ایمنی که در کیا نیز استاندارد هستند، قیمت کراس‌ترک را به ۲۳ هزار و ۹۹۵ دلار می‌رساند.

سلتوس S AWD با قیمت ۲۴ هزار و ۲۹۰ دلار، یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، ناوبری GPS و کنترل آب و هوای خودکار را ارائه می‌دهد؛ همچنین، این ویژگی‌ها بدون AWD که در سایر تریم‌های سلتوس و هر کراس‌ترک استاندارد است، با قیمت ۲۲ هزار و ۷۹۰ دلار ارائه می‌شود.

 

از دیگر مدل‌های سلتوس می‌توان به مدل EX با تزئینات چرمی (۲۵ هزار و ۸۹۰ دلار) و Nightfall توربوشارژ (۲۶ هزار و ۷۹۰ دلار) و SX (۲۸ هزار و ۹۰ دلار) اشاره کرد.

مزیت سلتوس، سیستم مالتی مدیاست، اکثر کراس‌ترک‌ها دارای یک صفحه نمایش لمسی مالتی مدیا ۶.۵ اینچی هستند؛ در حالی که یک صفحه نمایش ۸ اینچی در نسخه اسپرت آن موجود است. یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی فقط در سلتوس LX پایه قرار دارد.

سلتوس یک کراس اوور‌ با موقعیت صندلی، دید و صندلی عقب مناسب بزرگسالان است. سوبارو، برای صندلی‌های جلو، گرمکن را با قیمت پایین‌تری نسبت به کیا ارائه می‌کند.

سلتوس دارای سیستم تعلیق کاملاً تنظیم شده برای هندلینگ در جاده بوده؛ در حالی که کراس‌ترک برای سواری روی سطوح ناهموار یا شرایط آفرودی، سازگارتر است؛ زیرا تقریباً یک اینچ بیشتر از کیا از زمین فاصله دارد.

کراس‌ترک موتور چهار سیلندر دو لیتری و ۱۵۲ اسب بخاری و سلتوس نیز موتور پایه چهار سیلندر دو لیتری و ۱۴۶ اسب بخاری دارد. بزرگترین موتور کراس‌ترک که ۲.۵ لیتری با ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ پوند فوت گشتاور است، سرعت و صدای کمتری نسبت به موتور پایه دارد.

هم کراس‌ترک و هم سلتوس، در اکثر تست‌های تصادف از مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) امتیاز بالایی کسب کردند. هر دو کراس اوور در هر ارزیابی IIHS، موفق بودند که البته شامل روشنایی چراغ‌های جلوی خود که در آن فقط سطوح بالای تریم آن‌ها عملکرد خوبی داشتند، نمی‌شود اما هر دو امتیاز پنج ستاره برتر NHTSA را برای عملکرد در برخورد جانبی به دست آوردند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است