قطعات خودرو

گام بعدی تولید لنت ماشین های سنگین

رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرایی “شرکت کیا لنت البرز نور” در گفتگو با قطعات خودرو:

شاید حدود نیم قرن پیش که” مرحوم مسلم کیانی” فعالیت خود را در تولید کفشک لنت پیکان در کشور شروع کرد تصور هم نمی‌کرد روزی شرکت به این درجه از توسعه و موفقیت برسد.
رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرایی “شرکت کیا لنت البرز نور” می گوید:

شرکت کیا لنت البرز نور در سال 1388 با هدف تولید انواع لنت‌های دیسکی خودروهای سواری با مدیریت “مهندس حمیدرضا کیانی” افتتاح شد.


درحال حاضر شرکت کیا لنت البرز نور، انواع لنت‌های خودروهای سواری اعم از دیسکی و کفشکی را دردست تولید یا درمرحله فرایند پیش تولید دارد.


به گفته “پیمان آمارمحمدی” لنت‌های این شرکت با لنت‌های وارداتی و درجه یک تولید داخل کشور برابری می‌کند و دارای ضمانت است همچنین لنت‌ها دارای شاخصه‌هایی مانند ترمز‌گیری قوی و بدون صدا و عمر مفید بالاست که رضایتمندی مشتریان را به دنبال داشته است.


رئیس هیئت مدیره کیا لنت درباره بازار فروش لنت‌ می‌گوید:

متاسفانه بازار فروش محصولات با توجه به تولید لنت‌های فاقد نشان استاندارد و به اصطلاح زیرپله‌ای و هم‌چنین ناحرفه‌ای گری برخی از همکاران که با تولید و عرضه لنت‌های بی‌کیفیت وبا قیمت پایین‌ به بازار موجب بر هم خوردن تعادل و نظام بازار شده‌اند.


جای نگرانی است که در بازار روش‌هایی برای ارزان خریدن حتی به قیمت بی‌کیفیت بودن محصولات به وجود آمده است. با این حال شرکت کیا لنت البرز نور درصدد است از حد استانداردهای داخلی فراتر رفته و با عرضه محصولات با کیفیت دربازارهای جهانی باعث ارز‌آوری به کشور عزیزمان شود.

همچنین شرکت کیا لنت البرز نور در نظر دارد با افزایش دامنه تولیدات خود در آینده نه چندان دور درحوزه تولید لنت‌های خودروهای سنگین و صنعتی و کلاچ فعالیت خود را آغاز کند و با تولید این محصولات و عرضه آن به بازارهای داخلی وخارجی پله‌های موفقیت را طی کند.
محمدی با اشاره به شعار شرکت کیا لنت البرز نور‌ می‌گوید: شعار ما این است که” کیفیت را نباید فدای کمیت و قیمت تمام شده محصولات کرد”
رئیس هیئت مدیره شرکت کیا لنت البرز نور همچنین تاکید می کند:

مشکل اصلی صنعت تولید لنت،‌ انحصار تولید محصولات در برخی از شرکت‌ها است. به این معنی که فقط تعدادی از شرکت‌ها اجازه دارند که محصولات خاص حوزه لنت را تولید کرده و به بازارهای داخلی عرضه کنند.
مشکل دیگری که در صنعت لنت وجود دارد تهیه و تامین مواد اولیه است.

اکثر مواد اولیه حوزه لنت وارداتی است و بومی سازی نشده‌اند.


با این حال در بخش تحقیق و توسعه شرکت کیا لنت البرز نور به فرآیندهای بومی سازی توجه شده است اما برای تهیه و تولید لنت به دلیل کمبود متریال و مواد اولیه و امکانات و شرایط نامناسب و نبود امکانات آزمایشگاهی فعلا به بن‌بست‌هایی رسیده‌ایم و در تلاش هستیم که این مشکلات را رفع کنیم.
محمدی با اشاره به اینکه در نظر مصرف‌کنندگان، کیفیت لنت شرکت کیا لنت در حد مطلوب است می‌گوید:

اما خودمان توقع بالاتری داریم و تلاش می‌کنیم روزبه‌روز در بخش تحقیق و توسعه بر کیفیت محصولات بیفزاییم .
شرکت کیا لنت بخشی راهم برای آموزش کارکنان اختصاص داده و همه کارکنان از لحظه استخدام تا زمانی که در فرآیند تولید محصول وارد می شوند تحت آموزش قرار می‌گیرند و همین امر باعث شده تا کیفیت یک‌نواخت و بالایی در تولید لنت داشته باشیم.
از برنامه‌های بلندمدت شرکت کیا لنت برطرف کردن مشکلات تامین مواد اولیه و برقراری ارتباط و واردات و صادرات از طریق همکاری با کشورهای همسایه است.


به اعتقاد مدیر اجرایی شرکت کیا لنت البرز نوراگر بتوانیم تولید برخی از محصولات را از انحصار خارج کنیم به موفقیت‌های بزرگی دست می‌یابیم .همچنین نوسانات قیمتی باعث شده که قیمت تمام شده لنت فراتر از حد معمول برود و این امر اکثر شرکت‌ها و کارخانجات را دچار مشکل کرده و باعث شده تولید برای آنها توجیه اقتصادی نداشته باشد.
در این راستا شرکت کیا لنت البرز نور کار‌ مثبتی انجام داده که اکثر شرکت‌ها آن را انجام نمی‌دهند تمامی لنت‌هایی که از نظر مشتری به هر دلیلی دارای ایراد باشد را به‌صورت مرجوعی و با جان و دل می‌پذیرند و یک دست لنت دیگر به مشتری تحویل می‌دهند و تلاش می‌کنند که بهترین خدمات به مشتریان عزیز ارائه کنند.


به گفته محمدی متاسفانه در کشور ما انجمن تخصصی و علمی در حوزه لنت وجود ندارد. یکی از معایب کار ما این است که فقط یک انجمن وجود دارد که تمامی کارخانه‌دارها عضو آن هستند و هیچ اطلاعات علمی در انجمن تبادل نمی‌شود و یکی از ضعف‌های تولید ما عدم همکاری واحدهای تولیدی با همدیگر و به اشتراک نگذاشتن دانش و تجربه با یکدیگر است.
در خصوص تولیدات شرکت می‌توان گفت:

اقلام تولیدی شرکت کیا لنت البرزنور: انواع لنت‌های سواری اعم از کفشکی و دیسکی در لنت‌های جلو و عقب خودروهای پراید، پیکان، پژو، ریو، سمند و دیگر انواع خودروهای سواری ایرانی که درشرکت های ایران خودرو، سایپا و سایر خودروسازان تولید می‌شود و اکثر لنت‌های خارجی ماشین‌های کره‌ای، ژاپنی و چینی را شامل می‌شود.


از برنامه توسعه شرکت کیا لنت در خصوص لنت ماشین‌های سنگین حدود ۲۰ خودروی سنگین در نظر گرفته شده که پس از اخذ مجوزهای لازم تولید و استاندارد به بازار عرضه خواهد شد.


به گفته محمدی، شرکت کیا لنت البرز نور کاملا حقوق مصرف کننده نهایی را در نظر می‌گیرد و محصولاتش را با سود بسیار پایین به بازار عرضه می‌کند.


تولیدات شرکت بر حسب نیازمندی‌های بازار داخلی است و با نگاه و افق روشنی که به بازار خارجی خصوصا منطقه ای دارد در حال فراهم کردن زمینه‌های لازم برای صادرات است.


رئیس هئیت مدیره شرکت کیا لنت البرز نور می‌گوید:

یکی از طرح‌هایی که کمتر از 20 روز دیگر در بهمن‌ماه سال 1399 اجرایی می‌شود تولید لنت‌های اکونومیک یا اقتصادی است که فرآیندهای نهایی این کار انجام شده و به زودی به بازار عرضه می‌شود. این لنت‌ها فوق‌العاده باکیفیت است و طول عمرمصرف آنها هم متناسب با فرآیند و سیستم تولیداست. بدون آنکه از کیفیت آنها کم بشود.

افتخار بزرگی که نصیب شرکت کیا لنت البرز نور خواهد شد و با توجه به تلاش‌های شبانه‌روزی بخش تحقیق و توسعه و همکاران عزیزمان در بخش تولید، امیدواریم صنعت لنت را تا حد بسیار زیادی متحول کنیم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است