قطعات خودرو

یک اتوبوس دیگر واژگون شد | سه کشته ٣٩ مجروح

اتوبوس واژگون

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره اتوبوس واژگون گفت: علت حادثه اتوبوس مسافران در محور هراز بی‌توجهی راننده به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.
گفته می‌شود در پی این حادثه، راننده مادام‌العمر ممنوع الخدمات خواهد شد و با شرکت حمل‌ونقلی مورد نظر به دلیل تخلفات متعدد در این سفر برخورد جدی خواهد شد.

فرهاد صالحیان – مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای- گفته است: اتوبوس مورد نظر اسکانیای صفرکیلومتر بود که ساعت ۲۲:۳۰ از اسلامشهر تهران به مقصد گرگان سفر خود را آغاز کرد و در این مسافت ۴۱۲ کیلومتری با تعداد مسافر ۱۰ نفر صورت وضعیت خود را دریافت کرد اما در ساعت ۰۳:۳۵ دقیقه بامداد چهارشنبه (۳۰ تیر ماه) در محور هراز محدوده پنجاب در مسیر پیچ راست‌گرد از جاده خارج و به نیوجرسی سمت چپ برخورد کرد و متاسفانه واژگون شد. این اتوبوس تنها قبل از این شش بار سفر کرده بود و در این سفر مسافرانی که کمربند بسته بودند از این حادثه جان سالم به در بردند.

اتوبوس واژگون شده مسافر بيش از اندازه داشت

در حالی که براساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد کرونا شرکت اتوبوسرانی و راننده اتوبوس اجازه سوار کردن مسافران را صرفا تا سقف ٢٢ نفر داشته، اتوبوس با ۴٣ نفر راهی گرگان شده و با ۱۰ نفر صورت وضعیت خود را دریافت کرده و با ۴٣ سرنشین از پلیس راه جاجرود هم گذشته است.
صالحیان کفته است، در این اتوبوس چک‌لیست و مهر مدیر فنی درج نشده است.
البته مسافران بایستی در چنین شرایطی از طریق تلفن گویا و سامانه پیامکی یا اپلیکیشن ۱۴۱ به ما گزارش می‌دادند تا جلوی این تخلف گرفته شود؛ چرا که اگر از بروز این تخلف خبر داشتیم مسلما بایستی ۲۵ نفر از مسافران در پلیس‌راه جاجرود از اتوبوس پیاده می‌شدند و از طریق شرکت حمل‌ونقلی خاطی، اتوبوس جایگزین برای آن‌ها می‌گرفتیم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است