قطعات خودرو

۵ دلیل اصلی کم کردن روغن موتور چیست؟

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، روغن موتور، نقش مهمی در  روانکاری قطعات متحرک خودرو دارد؛ این مایع باعث می‌شود که قطعات متحرک در خودرو به یکدیگر ساییده نشوند و آسیب بزرگی به بار نیاورند. از آنجایی که روغن در یک سیستم بسته قرار دارد، در حالت ایده آل باید همه آن‌ها در بین تغییرات در سیستم باقی بماند.

قبل از شروع، باید بگوییم که به شدت توصیه می‌کنیم هر بار که به پمپ بنزین می روید، سطح روغن موتور را بررسی کنید؛ اگر سطح روغن موتور کم باشد باعث آسیب های جبران ناپذیری برای خودرو می شود.

 ظرف روغن در حال نشتی است: هنگامی که موتور روشن است، روغن از طریق موتور پمپ می‌شود. هنگامی که ماشین خود را خاموش می‌کنید، روغن دوباره در ظرف روغن می‌نشیند. چه چند قطره باشد یا یک گودال، هر گونه روغن زیر ماشین نشانه بدی است و این در حالی است که تشخیص این نوع نشت نسبتا آسان است.

نشت روغن موتور در جای دیگر: متأسفانه، همه نشتی‌ها به اندازه نشت روغن قابل توجه نیستند. از آنجایی که روغن در کل موتور گردش می‌کند، مکان‌های زیادی وجود دارد که ممکن است نشتی ظاهر شود. برخی از این‌ها ممکن است اثراتی از روغن را در زیر ماشین  باقی بگذارند. با این حال، برخی از آن‌ها ممکن است خود را نشان ندهند که به این دلیل است روغن ابتدا روی موتور فرود می‌آید و بسته می‌شود.

 یک دریچه PCV آسیب دیده: اگر نشتی وجود نداشته باشد، دیگری وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش سطح روغن شود. به طور خاص، احتمالاً روغن در داخل موتور می‌سوزد. یک دریچه تهویه مثبت میل لنگ (PCV) اصولا می تواند باعث این کار شود. 

 دریچه‌های ورودی یا خروجی نامناسب: هنگامی که احتراق در موتور اتفاق می‌افتد، سوپاپ‌های ورودی و خروجی بسیار مهم هستند. سوپاپ‌های ورودی اجازه می‌دهند تا ترکیب سوخت و هوا وارد سیلندر‌ها شود تا احتراق شود، در حالی که سوپاپ‌های اگزوز اجازه می‌دهند زباله‌های حاصل از فرآیند احتراق از سیلندر‌ها خارج شوند. اگر این قطعات فرسوده شوند، روغن ممکن است وارد محفظه احتراق شود، جایی که در کنار مخلوط سوخت و هوا می‌سوزد.

 رینگ‌های پیستون فرسوده: رینگ‌های پیستون به آب‌بندی پیستون کمک می‌کنند تا روغن در هنگام بالا و پایین رفتن پیستون در سیلندر از بین نرود. اگر رینگ پیستون فرسوده شود، روغن می‌تواند راه خود را به محفظه احتراق پیدا کند. رینگ‌های پیستون قطعات بادوام هستند. اگر فرسوده شده باشند، ممکن است نشانه این باشد که خود موتور شروع به فرسودگی کرده است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است